رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رکورد مصرف برق کشور شکست

اطلاعات شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد میزان مصرف برق در اوج بار دیروز (پنجشنبه ۱۳ مرداد) به بالاترین مقدار در تاریخ صنعت برق رسیده که 10.5 درصد بیش از سال قبل است.

14 مرداد 1401
کد خبر : 43389
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مصرف برق کشور در روز گذشته (پنجشنبه ۱۳ مرداد) در مقایسه با روز مشابه سال گذشته ۱۰.۵ درصد افزایش یافت؛ اما برق مشترکان مطابق برنامه و بدون خاموشی تأمین شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه روز پنجشنبه نصاب جدیدی در مصرف برق کشور ثبت شد، گفت:

مصطفی رجبی مشهدی افزود: روز پنجشنبه با توجه به اینکه نیمه تعطیل بود ولی افزایش گرمای هوا نیاز مصرف برق کشور را در زمان اوج مصرف به میزان ۶۷۷۴۴ مگاوات رساند که در مقایسه با روز چهارشنبه که روز کاری بود حدود ۲۳۰ مگاوات بیشتر بود.

رجبی مشهدی اظهار کرد: خوشبختانه در این روز سخت با تلاش کارکنان صنعت برق در بخش‌های مختلف، برق مشترکان مطابق برنامه و بدون خاموشی تأمین شد.

 وی افزود: اوج بار پنجشنبه ۱۳ مرداد در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عدد ۶۱۲۶۵ مگاوات ثبت شده بود حدود ۶۴۷۹ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد که عدد بسیار بزرگی برای یک روز نیمه تعطیل که ادارات و برخی واحدهای صنفی نیز تعطیل هستند می‌باشد.

مصطفی رجبی مشهدی همچنین یادآور شد: این میزان بالاترین رقمی است که تاکنون در تاریخ صنعت برق برای یک روز پنجشنبه و نیمه تعطیل به ثبت رسیده است که رشد ۱۰.۵ درصدی را در مصرف برق نسبت به روز مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

در همین رابطه