رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

شعبان فروتن در نشست با رایزن بازرگانی ایران در عراق

فعالان اقتصادی ایلام از سرمایه‌گذاری مشترک با عراق استقبال می‌کنند

رئیس اتاق ایلام در دیدار با رایزن بازرگانی ایران در عراق، سرمایه‌گذاری مشرک را زمینه‌ساز توسعه روابط دوجانبه دانست و از آمادگی فعالان اقتصادی ایلام برای سرمایه‌گذاری مشترک در عراق به‌خصوص در استان‌های مرزی خبر داد.

25 مرداد 1401
کد خبر : 43476
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: فعالان اقتصادی این استان در بخش‌های مختلف از سرمایه‌گذاری مشترک با عراق به‌ویژه در استان‌های هم‌جوار همچون استان واسط استقبال می‌کنند.

شعبان فروتن در جریان نشست هیات رئیسه اتاق ایلام با رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: این استان در بخش‌های کشاورزی، تولیدی و صنعتی و خدمات فنی مهندسی آماده سرمایه‌گذاری مشترک با طرف عراقی است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری مشترک بین استان‌های مرزی به‌ویژه استان ایلام و واسط عراق باعث توسعه بیش‌ازپیش روابط اقتصادی و تجاری دوطرفه و همچنین زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بخش‌های تولید، اشتغال، شکوفایی فضای کسب‌وکار می‌شود.

رئیس اتاق ایلام تأکید کرد: تلاش می‌شود که با پذیرش و اعزام هیات‌های اقتصادی بین استان‌های ایلام و واسط زمینه مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی بین دو طرف بیش‌ازپیش فراهم شود.

فروتن ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذاران مشترک زمینه مناسب‌تری برای توسعه روابط اقتصادی دو طرف فراهم شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق نیز در این نشست از آمادگی استان واسط برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی به‌ویژه استان ایلام خبر داد.

عبدالامیر ربیهاوی گفت: استان واسط دارای آب و زمین‌های مرغوب برای کشاورزی بوده که از طریق هیات سرمایه‌گذاری به دنبال جذب سرمایه‌گذاران برای واگذاری زمین‌های کشاورزی به متقاضیان است که فعالان اقتصادی ایلام در بخش کشاورزی می‌توانند در زمینه کشت و تولید و صادرات محصول با طرف مقابل همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین استان واسط از سرمایه‌گذاران ایرانی به‌ویژه استان ایلام برای ایجاد پالایشگاه روغن خوراکی با رویکرد تبدیل دانه به روغنی خام و تصفیه شده با هدف تأمین بازار اقدام کند که امید است سرمایه‌گذاران کشورمان در این حوزه نیز با طرف مقابل همکاری کنند.

ربیهاوی افزود: استان واسط عراق همچنین به دنبال احداث شهرک صنعتی است و به دنبال سرمایه‌گذار در بخش‌های احداث امکانات زیربنایی شامل تأمین آب، برق، سوله‌های تولید است که متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند در این بخش فعالیت مناسبی داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه