رادیو مجازی اتاق ایران - 1 اردیبهشت 1403

دادستان تهران

برخورد قضایی با مدیرانی که در ترخیص کالاها اهمال‌کاری کنند

دادستان تهران گفت: با مدیرانی که در ترخیص کالاها از گمرک اهمال‌کاری و سهل‌انگاری کنند، برخورد قضایی می‌شود.

12 شهریور 1401
کد خبر : 43700
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علی صالحی در مراسم انهدام یک هزار و ۵۰۰ تن کالاهای متروکه گفت: زمانی که کالاها وارد گمرک شده است دارای تاریخ و قابل‌مصرف بوده است که به خاطر اهمال‌کاری بعضی از مدیران درگذشته باعث شده تا کالاها در انبارها رسوب شود. 

او افزود: بررسی‌های قضایی صورت می‌گیرد در صورت کم‌کاری و اهمال مدیران، پرونده‌های قضایی تشکیل و با آنان برخورد خواهد شد. 

دادستان تهران تأکید کرد: با ورود همکاران دستگاه‌های قضایی و متولیان امر، اکنون تحرکات خوبی صورت گرفته و انبارهای گمرک و سازمان اموال تملیکی رصد می‌شود. 

او با اشاره به حفاظت از کالاها در انبارهای اموال تملیکی و گمرکی بیان داشت: باید بسته‌بندی کالاها به تفکیک پرونده‌ها صورت گیرد و از کالاها محافظت شود. 

او خاطرنشان کرد: بعضی از کالاها نیاز به دمای مناسب و نگهداری دارند که باید انبارها منطبق با کالاها مدیریت شوند. 

او بیان داشت: برای ورود کالاها ارزآوری شده است که نباید مراحل اداری و رعایت نکردن موارد قانونی منجر شود تا به مرحله انهدام برسند.

موارد مختلفی باعث انهدام کالاهای متروکه می‌شود 

عبدالرضا کشاورز مدیرکل گمرک شهریار در این مراسم بیان داشت: کارهایی که به مرحله انهدام می‌رسند قبل از اینکه تاریخ‌مصرفشان بگذرد از مجاری قانونی وارد کشور می‌شوند. 

او افزود: عدم ثبت سفارشی یا عدم دریافت کد ساتای بانک مرکزی باعث می‌شود تا این کالاها در زمان مقرر از گمرک ترخیص نشوند و در انبارها تاریخ آن‌ها بگذرد. 

کشاورز بیان داشت: کالاهای سلامت‌محور تاریخ‌مصرف دارند که بررسی کارشناسی می‌شود که اگر امکان استفاده مصرف ثانویه و یا باز صادرات را دارد، اقدام شود.

در همین رابطه