رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد در نشست خبری مطرح کرد

سهم مالیات تجار خراسان شمالی باید کاهش پیدا کند

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: با توجه به اینکه زیرساخت‌های استان خراسان شمالی برای صادرات، ضعیف‌تر از سایر استان‌هاست، مالیات تجار این استان باید در مقایسه با دیگر استان‌ها کاهش پیدا کند.

30 بهمن 1402
کد خبر : 43742
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی زیرساخت لازم برای صادرات را ندارد، گفت: تجار این خطه، هم‌تراز با استان‌های توسعه‌یافته مالیات پرداخت می‌کنند و باید تدابیری در سطح ملی اندیشیده شود تا این مالیات کاهش یابد.

مازیار زند در نشست خبری با اهالی رسانه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اتاق بجنورد، اظهار کرد: این استان در حوزه‌های تجاری، گردشگری، سرمایه‌گذاری، محصولات کشاورزی، تبادل محصولات سرامیکی و مواد غذایی دارای ظرفیت‌های زیادی است و باید روابط اقتصادی برای تجار استان بیش از گذشته تسهیل یابد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی فاقد زیرساخت ریلی، هوایی و جاده‌ای مناسب است و با توجه به اینکه اهتمام دولت سیزدهم بر توسعه همکاری با کشورهای همسایه است نیاز است تا این چالش‌ها برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد ادامه داد: امسال هیات‌های تجاری زیادی از این استان بازدید کردند و تأکید بر تسهیل ارتباط تجاری داشتند که این موضوعات باید در دستور کار قرار گیرد.

صدور ۸۰۰ کارت بازرگانی

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ کارت بازرگانی در استان صادر شده است گفت: تنها ۱۳۵ فقره کارت بازرگانی فعال در این استان وجود دارد و مابقی کارت‌ها بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات تعهدات ارزی غیرفعال است.

زند افزود: برخی از تجار استان با کارت‌های بازرگانی سایر تجار کار می‌کنند که بعضاً در این زمینه دچار مشکلاتی نیز می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، تصریح کرد: وقتی یک کالا با یک کارت بازرگانی وارد کشور می‌شود در ازای آن کالا باید مالیات و عوارض گمرکی پرداخت و در حجم بالای مبادلات، مبلغ این عوارض و مالیات بالا می‌رود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر وقتی فردی بدون اطلاع از این موارد کارت بازرگانی خود را در اختیار دیگری قرار می‌دهد به‌نوعی به وی وکالت تام‌الاختیار می‌دهد که این امر شرایط را برای سوء استفاده مهیا می‌کند.

استقبال اتاق بازرگانی از بیان دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: اتاق به‌عنوان مرکز اقتصادی بخش خصوصی می‌تواند مرکز فعالی برای بیان دیدگاه‌های اقتصادی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: نامزدهای انتخابات برای رفع نیازمندی‌های ارزی می‌توانند بازوی اقتصادی بخش خصوصی باشند و نیاز است در این زمینه برنامه ارائه دهند.

موضوعات :
در همین رابطه