رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در دیدار علی‌اصغر جمعه‌ای و مدیرکل میراث فرهنگی سمنان مطرح شد

صنعت گردشگری با پیشرانی بخش خصوصی توسعه پیدا می‌کند

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، می‌گوید: توسعه صنعت گردشگری با پیشرانی بخش خصوصی محقق می‌شود و رویکرد اصلی این اداره کل، هماهنگی با بخش خصوصی برای واگذاری امور این حوزه است.

28 شهریور 1401
کد خبر : 43876
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: ایجاد تشکل‌های اقتصادی با محوریت گردشگری در اتاق بازرگانی سمنان می‌تواند تعاملات لازم را با دیگر اتاق‌های سراسر کشو را به همراه داشته باشد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: کمیسیون گردشگری اتاق توانسته است ارتباط مؤثر با اتاق‌های مشترک داشته باشد بسیاری از تورهای متعدد گردشگری با هدف معرفی فرصت‌های استان به انجام رسیده است.

وی با اشاره به تردد سالانه ۱۵ میلیون مسافر در سمنان و اثرهای تاریخی و گردشگری قابل‌توجه این استان، گفت: زمانی صنعت گردشگری رشد می­کند که خط‌کشی‌های بودجه با توجه به توانمندی‌ها تخصیص یابد و صرفاً جمعیت، اولویت ملاک مساعدت و تخصیص بودجه نباشد.

امیر کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این نشست گفت: رویکرد ما این است که با هماهنگی بخش خصوصی بسیاری از امور حوزه گردشگری را واگذار کنیم چراکه این صنعت باید با پیشرانی بخش خصوصی توسعه پیدا کند.

وی افزود: آزادسازی کاروان‌سرای تاریخی سمنان گامی هدفمند در راستای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار بود.

مدیرکل میراث خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری متولی امنیت، اشتغال پایدار و توسعه متوازن است و استان سمنان با ثبت هزار اثر تاریخی و پتانسیل‌های متعدد نیازمند تأمین منابع است.

موضوعات :
در همین رابطه