رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

شعبان فروتن در نشست همایش تأمین مالی شرکت‌های تولیدی

برای تحقق توسعه پایدار، باید نیازمند تأمین سرمایه واحدهای تولیدی نیمه‌تمام است

رئیس اتاق ایلام، ورود واحدهای تولیدی نیمه‌تمام به مدار تولید را یکی از پیش‌شرط‌های تحقق توسعه پایدار می‌داند و معتقد است باید برای تأمین سرمایه این واحدها برنامه‌ریزی شود.

20 مهر 1401
کد خبر : 44090
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر ضرورت تأمین سرمایه واحدهای تولیدی نیمه‌تمام، گفت: بحث تأمین مالی شرکت‌های تولیدی برای فراهم‌سازی زمینه ورود آنها به مدار تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بر آن تمرکز کرد.

شعبان فروتن در نشست ‌هم‌اندیشی برای برگزاری همایش تأمین مالی شرکت‌های تولیدی که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان ایلام، بورس و کارشناسان اتاق کرمانشاه، افزود: استان ایلام و دیگر استان‌های غرب کشور برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند حرکت عظیمی برای استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها به‌منظور تأمین مالی شرکت‌ها و واحدهای بزرگ هستند.

رئیس اتاق ایلام گفت: بخش صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی، نفت و گاز و پتروشیمی و داشتن مرز بین‌المللی در جوار کشور عراق از جمله مزیت‌های اقتصادی استان ایلام به شمار می‌رود.

فروتن تأکید کرد: نقش بورس و فرابورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری وابسته به بورس در تقویت جایگاه شرکت‌های بزرگ و نیمه‌تمام در راستای تأمین مالی و تقویت طرح‌های اقتصادی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی در ادامه یادآور شد: اتاق ایلام از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه همه‌جانبه منطقه شود، استقبال می‌کند.

رئیس بورس منطقه یک کرمانشاه نیز در این نشست گفت: همایش تأمین مالی واحدهای تولیدی با شرکت اتاق بازرگانی، استان‌های ایلام، کردستان، لرستان و کرمانشاه، مدیران اقتصادی این استان‌ها و مدیران ارشد بورس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

بهمن بیان کرد: همایش با هدف تأمین سرمایه واحدهای تولیدی از طریق ظرفیت‌های بورس، فرابورس و صندوق‌های وابسته به بورس در ماه آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود که از ظرفیت بورس، فرابورس و صندوق‌های وابسته به بورس زمینه لازم برای تأمین سرمایه واحدهای تولیدی بزرگ و نیمه‌تمام در این استان‌ها فراهم شود.

بهمن افزود: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی استان‌های مذکور در این مدت با شناسایی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان و طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و بزرگ در راستای تأمین سرمایه آنها در این همایش اقدام کنند.

موضوعات :
در همین رابطه