رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در رویداد همرسانی شرکت‌های دانش‌بنیان با اتاق سمنان

صنعت و دانشگاه باید با محوریت تجاری‌سازی نیازهای صنایع همکاری کنند

رئیس اتاق سمنان با تأکید بر لزوم استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، می‌گوید: برای تحقق اهداف توسعه صنعتی باید همکاری دانشگاه و صنعت به سمت تجاری‌سازی نیازهای صنعتی برود.

25 مهر 1401
کد خبر : 44153
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه استان سمنان ازنظر دانشگاه و اساتید توانمند است؛ اما نقص‌های وجود دارد، گفت: می‌دانیم دنبال چه هستیم و بسیار درباره توسعه صنعتی گفتگو می‌کنیم اما در عمل و اجرا بسیار کند هستیم. باید مؤلفه‌های و شاخص‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را بشناسیم سپس با توجه به نیازهای صنعت برنامه‌های منسجم و راهبردی به پارک‌های علم و فناوری ارائه شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای در رویداد همرسانی شرکت‌های دانش‌بنیان با فعالان حوزه صنعت و معدن که در اتاق سمنان برگزار شد، افزود: کار علمی باید ملی باشد و همه مردم ایران از آن منتفع باشند، ازاین‌رو به‌جای افتخارات استانی و دانشگاهی باید برای طلب علم و مراودات دانش باید اندیشه جهانی داشته و دامنه همکاری خود را با تمام دنیا گسترش دهیم.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: صنعت و دانشگاه باید به هم وابستگی داشته باشند صنعت بارها پیشنهاد‌های خود را به دانشگاه اعلام کرده این مسائل باید توسط صنعتگر، دانشجو و اساتید دانشگاه حل شود نباید منتظر همکاری بالادستی ازجمله وزارتخانه باشیم.

حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز گفت: عدم ارتباط صنعت و دانشگاه باعث شده که دانشگاه و صنعت به‌صورت جزیره‌ای به فعالیت خود ادامه بدهند موضوعات پایان‌نامه‌ها فاصله بسیار زیادی با نیازهای صنایع دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف کار کرده‌اند ولی در حال حاضر صنعت نیازمند علوم اتوماسیون و نرم‌افزارهای خط تولید است آنچه مهم است موارد قابل‌استفاده در صنایع است.

عضو هیات رئیسه اتاق سمنان گفت: توهم دانش علمی، از بی‌سوادی بسیار خطرناک‌تر است؛ درحالی‌که دستاوردهای علمی باید ستون کار صنایع باشد و برای تحقق این امر، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی باید با توجه به نیاز صنایع و علوم دانشجو تربیت کنند. همان‌گونه که در بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا، با مؤلفه‌ای به نام کنکور و دانشگاه دولتی برنمی‌خوریم بلکه صاحبان مراکز علمی نخبگان و صنعتگران هستند و با توجه به نیاز، مستعدان را به‌صورت بین‌المللی جذب می‌کنند.

محمدیان، معاون فناوری دانشگاه سمنان نیز در این نشست گفت: دانشگاه سمنان از معتبرترین دانشگاه‌های صنعتی کشور است توان علمی در این دانشگاه در سطح بالایی قرار دارد، تعامل صنعت و دانشگاه تبدیل به همرسانی می‌شود، نشست‌های مختلف و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی یک امتیاز دارد در این جلسات نیازها و بهره‌وری علمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه