رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست تشکل‌های کشاورزی با رئیس اتاق سمنان بررسی شد

توسعه ساختاری کشاورزی با محوریت اصلاح الگوی کشت

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان به اشاره به اجرای قوانین جدید در حوزه حکمرانی آب و الگوی کشت، گفت: تشکل‌های کشاورزی باید از این فرصت استفاده کرده و برای بهبود اوضاع آب و کشاورزی وارد عمل شوند.

02 آبان 1401
کد خبر : 44263
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه بعد از 13 سال قانون «اصلاح و ارتقای نظام حکمرانی آب» و «طرح اصلاح الگوی کشت» از طرف دولت اجرایی شده است، گفت: تشکل‌های کشاورزی با توجه به وظائف ذاتی خود باید این دو موضوع را بسیار خوب پیشرانی کنند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با روسای اتحادیه تولیدکنندگان انگور شاهرود و انجمن پسته دامغان، افزود: اگر مدیریت آبی مناسب در این سال‌ها لحاظ می‌شد هرگز دچار تنش آبی نمی‌شدیم، با تمام این شرایط اگر از امروز مدیریت منسجم را با کمک بهره بردان کشاورزان و دیگر ذینفعان بتوانیم نهادینه کنیم بسیاری از مسائل و نگرانی‌ها کنترل خواهد شد.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: صنایع امکان سرمایه‌گذاری در استفاده از آب خاکستری را در استان سمنان پیشنهاد می‌کنند و این امکان مهیا است تا از این فرصت استفاده کنیم.

جعفری، رئیس انجمن انگور شاهرود نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های محصولات باغی در شرق استان بسیار بالا است می‌توانیم با مدیریت نوین آب، برداشت محصول را دوچندان کنیم به‌شرط آنکه حمایت‌های متناسب از باغدار و کشاورزی صورت بپذیرد.

منصور عباسیان، دبیر انجمن پسته دامغان نیز در این نشست از صادرات پسته به عمان خبر داد و خاطرنشان کرد: پسته کاران دامغانی در اواسط آبان به عمان سفر خواهند کرد و با همکاری‌های اتاق سمنان و روابط ایجاد شده انتظار داریم در کشور عمان بتوانیم بازاریابی خوبی انجام دهیم.

در ادامه این نشست فعالیت تشکل‌های کشاورزی وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نیز موردبررسی قرار گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه