رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

عبداله مهاجر دارابی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندورود

سرمایه‌گذاری در مازندران همچنان معطل قوانین دست و پاگیر است

رییس اتاق ساری با اشاره به تلاش دولت برای رفع موانع صادرات و سرمایه‌گذاری، می‌‑گوید: با وجود این تلاش­ها، همچنان سرمایه‌گذاری در استان مازندران معطل برخی قوانین دست و پا گیر است.

24 آبان 1401
کد خبر : 44604
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری، رفع روند دست و پاگیر ارائه مجوز‌های ایجاد سرمایه‌گذاری در استان مازندران را خواستار شد و گفت: اگر همدلی و همبستگی موجود برای رفع مشکلات تولید به کار گرفته شود، می‌توانیم شاهد رشد اقتصادی در استان باشیم.

عبداله مهاجر دارابی در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های ساری و میاندورود، با اشاره به این ظرفیتهای قابل توجه استان مازندران، افزود: فقط در شهرستان‌های ساری و میاندورود ۱۲۳ فرصت سرمایه‌گذاری که هر کدام چرخ تولید و اشتغال کشور را به حرکت در می‌آورند شناسایی شده است، این ظرفیت‌های مهم را برای توسعه استان دارای ارزشمندی بالا توصیف کرد که باید در تصمیم گیری ها دیده شوند.

به عقیده وی، اگر این ظرفیت‌ها محقق شود، پویایی این خطه از شمال کشور را شاهد خواهیم بود و نباید نسبت به آنها بی‌تفاوت بود.

رییس اتاق ساری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات را می‌توان در استان مرتفع کرد، ‌افزود: اگر مشکلات اداری و مالی در استان به درستی رفع شود مطمئنا سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی ایجاد خواهد شد.

وی خواستار رفع روند دست و پاگیر ارائه مجوز‌های ایجاد سرمایه‌گذاری در استان به ویژه ساری و میاندورورد شد و گفت: همدلی و همبستگی موجود اگر برای رفع مشکلات تولید به کار گرفته شود، می‌توانیم شاهد رشد اقتصادی در استان باشیم.

مهاجر دارابی بیان کرد: متاسفانه برخی از مدیران در سطوح میانی در بدنه اداری خود تن به قانون نمی‌دهند و خودشان تصمیم‌ساز می‌شوند و این اقدام آنها سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.

او ادامه داد: بعضا در ادارات استان به دلیل برخی نگاه‌ها و تفکراتی که میانه‌ای با توسعه ندارد؛ در بحث جذب سرمایه‌گذار شاهد فرصت‌سوزی هستیم.

رییس اتاق ساری تاکید کرد که مدیران باید در اسرع وقت زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم کنند، و از سوی دیگر نیز نوسازی شرکت‌ها باید در راستای جذب سرمایه‌گذار مورد توجه باش و در این زمینه تولیدکننده از تسهیلات لازم برخوردار شود.

مهاجر دارابی از  اهمیت تبادل اقتصادی با کشورهای مختلف کشور با حفظ عزت مردم استان مازندران، گفت و خاطرنشان کرد که باید برای بخش خصوصی با کمک بانک‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری رقم بزنیم.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به تحولات منطقه‌ای و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای و قراردادهای اقتصادی در حوزه مرکبات و کیوی و ... لازم است که سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، به بخش خصوصی که در ارزآوری، ایجاد اشتغال و کارآفرینی یک‌تنه تلاش می‌کند، اعتماد و باور داشته باشند و بر اساس این باور نیز موانع را از سر راه سرمایه‌گذاری و صادرات بردارند.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ساری و میاندورود، در واقع پیش همایشی برای رویداد بزرگ معرفی فرصت‌های اقتصادی در استان است که ماه آینده برگزار می‌شود، علاوه بر ساری و میاندورود قرار است 6 همایش دیگر نیز به همین صورت در شهرهای مختلف استان برگزار شود.

موضوعات :
در همین رابطه