رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

طرح ایجاد کمیته آمارهای بخش خصوصی کشور در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار تصویب شد

کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار، طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مبنی بر ایجاد «کمیته آمارهای بخش خصوصی کشور» را با رأی قاطع اعضا به تصویب رساند.

15 مهر 1395
کد خبر : 4486
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار در نود و هفتمین جلسه خود در تاریخ 13 مهرماه 1395 که با حضور نمایندگان دستگاه­ های اجرایی عضو شورای ­عالی آمار در مرکز آمار ایران برگزار شد، طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مبنی بر ایجاد «کمیته آمارهای بخش خصوصی کشور» را با رأی قاطع اعضا به تصویب رساند.

طرح پیشنهادی تشکیل کمیته آمارهای بخش خصوصی کشور از سوی مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران و در راستای اجرایی کردن مفاد 4 و 6 قانون بهبود مستمر کسب و کار و به منظور ایجاد ارتباط ساختاری در زمینه فعالیت ­های آماری میان اتاق ایران به عنوان دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با نظام آماری کشور تهیه شد. طرح مذکور سپس در جلسه 57 شورای گفت‌وگو در 17 اسفند 1394 مطرح و برای انجام فرایند تصویب در شورای عالی آمار به عنوان بالاترین مرجع سیاست گذاری آمارهای  رسمی در کشور، به مرکز آمار ایران ابلاغ شد.

طبق اعلام مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران، با هدف رسیدن به اجماع  همه ارکان بخش خصوصی کشور شامل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف در مورد طرح توجیهی تشکیل کمیته آمارهای بخش خصوصی کشور و اتخاذ موضع واحد بین سه اتاق، موضوع در جلسه 6 مهرماه 1395 دبیرخانه مشترک سه اتاق نیز مطرح و مورد حمایت و تأکید همه اعضای دبیرخانه قرار گرفت.

کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار به عنوان بازوی مشورتی و تخصصی این شورا موظف است در خصوص طرح های پیشنهادی برای تصویب در شورای عالی آمار ارائه نظر کند و در صورت تصویب طرح ها در این کمیسیون، موارد برای تصویب نهایی به شورای عالی آمار  ارائه خواهد شد.

جلسات شورای عالی آمار هر سه ماه یکبار برگزار شده و مصوبات آن هم‌تراز با مصوبات هیئت وزیران است و برای کلیه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست.

در همین رابطه