رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بنا بر اعلام مرکز آمار ایران

عرضه گوشت قرمز در آبان 3 درصد کاهش داشته است

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران عرضه گوشت قرمز در ماه آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته 3 درصد و نسبت به مهر امسال 2 درصد کاهش داشته است.

22 آذر 1401
کد خبر : 54946
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران عرضه گوشت قرمز در ماه آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته 3 درصد و نسبت به مهر امسال 2 درصد کاهش داشته است.

عکس: تسنیم

گزارش مرکز آمار ایران از نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه آبان از کاهش سه درصدی عرضه گوشت قرمز نسبت به آبان سال گذشته و کاهش دو درصدی نسبت به مهر امسال حکایت دارد. بر اساس این گزارش مقدار تولید گوشت در آبان ۱۴۰۱ نسبت به آبان سال قبل، برای گوسفند و بره ۷ درصد و برای بز و بزغاله ۳ درصد افزایش، و برای گاو و گوساله ۱۱ درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۶ درصد کاهش داشته و برای گاومیش و بچه‌گاومیش بدون تغییر بوده است.

بر اساس این گزارش، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در این ماه بالغ بر 53 هزار و 433 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده و با 25 هزار و 236 تن در حدود ۴۷.۲ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با 23 هزار و 527 تن، بز و بزغاله با سه هزار و 732 تن و سایر انواع دام با ۹۳۸ تن، به‌ترتیب ۴۴ درصد،  7 درصد و ۱.۸ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

 

موضوعات :
در همین رابطه