رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

یونس ژائله در نشست بررسی چالش‌های بنگاه‌ها در یک سال آینده

بخش خصوصی می‌تواند نجات‌دهنده اقتصاد ایران باشد

رئیس اتاق تبریز معتقد است: بخش خصوصی می‌تواند نجات‌دهنده اقتصاد ایران باشد؛ مشروط بر اینکه به فعالان این بخش که در حال تلاش برای بهبود وضعیت هستند، اعتماد شود.

17 دی 1401
کد خبر : 55202
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست بررسی «چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی ایران طی یک سال آینده» با حضور حسین عبده تبریزی، کارشناس اقتصادی در اتاق تبریز برگزار شد. رئیس اتاق تبریز در این نشست گفت: یک دیالوگ مشترک بین دولت و بخش خصوصی موردنیاز است و در صورت عدم ایجاد این گفت‌وگوی دوسویه، شاهد استمرار وضعیت نامطلوب کنونی اقتصاد خواهیم بود.

یونس ژائله با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از قدرت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی می‌تواند نجات‌دهنده اقتصاد ایران باشد به شرطی که اعتماد لازم به فعالان این بخش ایجاد شود چراکه بخش خصوصی عاشق وطن و ملت خود بوده و در حال تلاش برای بهبود وضعیت است.

او ادامه داد: 85 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است که با این وضعیت و با راندمان پایین این بخش، قطعاً شاهد استمرار وضعیت کنونی خواهیم بود.

تغییر مسیر در اقتصاد ایران ضروری است

حسین عبده تبریزی، کارشناس اقتصادی نیز در این نشست در خصوص مسائل محوری امروزی اقتصاد همچون نقدینگی و تحریم‌ها سخن گفته و ادامه داد: فقر در اثر توزیع ناعادلانه ثروت و کاهش سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود که متأسفانه طی سالیان اخیر این دو شاخص در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید در شرایط کنونی مواضع متفاوتی اتخاذ شود، ادامه داد: در ابتدای امر، اقتصاد باید به‌مثابه علم تلقی شده و رفتار علمی با آن داشته باشیم.

عبده تبریزی، کنترل نقدینگی و تورم و ایجاد چتر حمایتی برنامه تأمین اجتماعی را دیگر امر ضروری دانسته و افزود: بهبود روابط خارجی و بهبود فضای کسب‌وکار از دیگر برنامه‌های ضروری برای تغییر مسیر است.

او ادامه داد: در شرایط کنونی فعال اقتصادی دو راه بیشتر پیش روی خود ندارد یا باید تسلیم شده و به دنبال تعطیلی کسب‌وکار خود باشد و یا طریقه مدیریت کردن در این شرایط را بیاموزد که باید به فکر ترویج راهکار دوم باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه