رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

یونس ژائله در رویداد هم‌افزایی بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

توسعه صادرات، تنها راه خروج از مشکلات اقتصادی است

رئیس اتاق تبریز با تأکید بر اینکه تنها راه خروج از مشکلات اقتصادی، توسعه صادرات است، گفت: باید توجه داشت امنیت مهم‌ترین مؤلفه برای ایجاد و بهبود سرمایه‌گذاری و پیش‌نیاز توسعه صادرات است.

01 بهمن 1401
کد خبر : 55350
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق تبریز با انتقاد از نبود یک سیستم کارآمد برای برنامه‌ریزی در خصوص حل مشکلات و توسعه اقتصادی گفت: باید توجه داشت که نیاز امروز کشور، امیدواری است و اگر نقش امید را نادیده بگیریم، قطعاً دچار شکست خواهیم شد.

یونس ژائله در رویداد «هم‌افزایی بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان» با تأکید بر لزوم توجه به آموزش در حوزه‌های مختلف گفت: خوشبختانه اتاق تبریز توانسته برنامه‌های آموزشی خوبی را اجرایی کرده و رتبه عالی را در بین استان‌های کشور کسب کند که امیدواریم در سایه این آموزش‌ها و برنامه‌های آتی اتاق در این زمینه، توانمندی و مهارت اندوزی لازم برای افزایش صادرات کسب شده باشد.

او، تنها راه خروج از مشکلات اقتصادی را توسعه صادرات عنوان کرده و گفت: باید توجه داشت امنیت مهم‌ترین مؤلفه برای ایجاد و بهبود سرمایه‌گذاری در هر کشور و پیش‌نیاز توسعه صادرات است.

ژائله در ادامه با اشاره به روابط حسنه مابین اتاق تبریز و دولت گفت: در طول چندین سال گذشته روابط تنگاتنگی مابین بخش خصوصی و دولت در استان حاکم بوده که بسیار کم‌نظیر است.

رئیس اتاق تبریز، ایران را کشور فرصت‌ها عنوان کرده و گفت: به‌عنوان یک تاجر و فعال اقتصادی باوجوداینکه در نقاط مختلف جهان کار تجاری کرده‌ام اما هم‌اکنون در تبریز بوده و دوستدار شهر خود هستم.

جوانان باید روحیه کاری خود را بازیابی کنند

علیرضا یونچی، کارآفرین و فعال حوزه کسب‌وکار نیز در این نشست با بیان اینکه هم‌اکنون موقعیت‌های کاری زیادی برای جوانان وجود دارد، گفت: به شرطی که جوانان بتوانند روحیه کاری خود را بازیابی کرده و به دنبال ایده‌ها و فکرهای جدید باشند.

او ادامه داد: بیش از 60 هزار نقطه از ایران را گشته و معتقد هستم که حتی اگر چاه‌های نفت را مسدود کنند قطعاً کارهای زیادی برای انجام خواهیم داشت چراکه هر منطقه دارای استعداد و ظرفیت‌های ویژه و مخصوص خود است و شهر تبریز نیز گنجینه ارزشمندی از این ظرفیت‌ها را داراست.

موفقیت در حوزه دانش‌بنیان با ورود بخش خصوصی ممکن است

عبدالرضا فلاح، نماینده استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری نیز در این نشست با بیان اینکه دولت تنها نقش تسهیل گری را بر عهده دارد، گفت: تا زمانی که بخش خصوصی به حوزه دانش‌بنیان ورود پیدا نکند، قطعاً موفقیتی در این حوزه نخواهیم داشت.

او با اشاره به فعالیت 300 شرکت دانش‌بنیان در استان گفت: البته 20 شرکت دانش‌بنیان استان قابلیت تبدیل به یک برند معروف را دارند که وجود قانون جهش دانش‌بنیان و اعتبار مالیاتی می‌تواند در این راستا توسعه‌دهنده این شرکت‌ها باشد

ناصر امامی فرد، مسئول مرکز داوری اتاق تبریز نیز در این نشست توضیحاتی در خصوص مباحث قانونی مرتبط با حوزه دانش‌بنیان ارائه داد.

همچنین در این نشست مرکز شتاب دهی صادراتی آنلاین در اتاق تبریز افتتاح و راه‌اندازی شد.

موضوعات :
در همین رابطه