رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

از سوی کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و مجلس

تخصیص به موقع ‌ارز برای تامین خوراک دام پیگیری می‌شود

اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و مجلس، اجرای راهکارهای لازم به منظور تامین نهاده‌ها و خوراک دام و طیور به ویژه کنجاله سویا را پیگیری می‌کنند.

سارا ترابی

خبرنگار
07 اسفند 1401
کد خبر : 55708
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تامین خوراک دام و طیور به ویژه کنجاله سویا یکی از دل‌نگرانی‌های امروز تولیدکنندگان گوشت مرغ است. تخصیص‌های بلندمدت ارز برای ترخیص نهاده‌های دامی که در بنادر باقی مانده‌اند از جمله انتقاداتی است توسط واردکنندگان نهاده‌های دامی مطرح می‌شود.

متناسب با این وضعیت نشستی با فعالان این حوزه، اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و مجلس و تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی برگزار و آنچه برای برون‌رفت از این وضعیت ضروری است، بررسی شد.

در نهایت اعضای جلسه به این نتیجه رسیدند که برای تامین به موقع خوراک دام و طیور در درجه اول باید بانک مرکزی همکاری لازم را انجام داده و ارز موردنیاز را در فواصل زمانی کوتاه‌تری برای ترخیص نهاده‌ها، تخصیص دهد. از طرفی با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان و پیش‌بینی افزایش میزان مصرف گوشت مرغ باید تمهیدات لازم برای جبران کسری احتمالی نهاده‌های دامی از طریق ذخایر استراتژیک دیده شود.

تامین و تخصیص ارز مربوط به واردات دارو و واکسن‌های طیور نیز به عنوان یک اولویت از سوی بخش خصوصی مطرح شد.

در این بین تسهیل شرایط صادرات محصولات کشاورزی به عنوان ضمانت و محرک پایداری تولید نیز مورد توجه قرار گرفت. در این راستا ضرورت دارد که استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده برای صادرات به صورت مستمر ادامه یافته و به عناوین مختلف دچار خلل و آشفتگی نشود.

بدین‌ترتیب قرار شد این نکات مهم و کلیدی از سوی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور اجرا توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری شود.

موضوعات :
در همین رابطه