رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

نرخ تورم در کدام استان‌ها بیشتر است؟

مرکز آمار اعلام کرد بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٦٧,٩ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.

08 اسفند 1401
کد خبر : 55728
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با استناد به گزارش مرکز آمار، در بهمن ماه ١٤٠١ شاخص کل قیمت مصرف‌کننده برای خانوار کشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ٦٠٨,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار مربوط به استان‌ چهار محال‌وبختیاری با ٦.٠ درصد و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ کهگیلویه‌وبویر احمد با ٢.٠ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار کشور ٥٣,٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٦٧.٩ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ نیز برای خانوار کشور به عدد ٤٧,٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان آذربایجان غربی (٥٣.١ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان خوزستان (٤٢.٧ درصد) است.

خانوار شهری

در بهمن ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوار شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٥٩٨,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار شهری مربوط به استان چهار محال‌وبختیاری با ٥.٨ درصد و کم‌ترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه‌وبویر احمد با ١.٩ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارشهری کشور ٥٢,٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار شهری مربوط به استان سیستان‌وبلوچستان (٦٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٦.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٦,٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٥٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤١.١ درصد) است.

خانوار روستایی

در بهمن ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٦٦٢,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٠ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار روستایی مربوط به استان‌ قم با ٦.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان‌وبلوچستان با ١.٩ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار روستایی ٥٦,٧ درصد بوده و بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ سیستان‌وبلوچستان (٧٨.٧ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان گیلان (٤٩.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوار روستایی به عدد ٥١,٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان سیستان‌وبلوچستان (٥٨.٤ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان‌ خوزستان (٤٥.٤ درصد) است.

موضوعات :
در همین رابطه