رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و سوریه مطرح کرد

از حمل‌ونقل دریایی برای دستیابی به بازارهای سوریه استفاده شود

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با اشاره به اهمیت حضور در بازار سوریه، معتقد است: باید از حمل‌ونقل دریایی به‌منظور دستیابی به بازارهای این کشور استفاده کرد.

04 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56112
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با اشاره به اهمیت ارتقای روابط تجاری با سوریه، گفت: یکی از راهکارهای دستیابی به بازارهای کشور سوریه استفاده از حمل‌ونقل دریایی به‌عنوان یک مزیت دسترسی میان دو کشور است که باید برای ارتقای سهم صادرات کالای غیر نفتی به کشور سوریه در دستور کار قرار گیرد.

شهلا عموری افزود: با توجه به شرایط و تعاملاتی که میان ایران و سوریه وجود دارد، بازرگانان و تجار باید از این شرایط به‌عنوان یک فرصت استفاده کنند و به بهترین شکل به بازارهای سوریه ورود کنند و سهم بیشتری از بازار این کشور را به دست آورند.

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر شناخت بازار کشور سوریه به‌منظور صادرات محصولات تولیدی به این کشور گفت: در این راستا به‌منظور توسعه صادرات محصولات غیرنفتی باید از زیرساخت‌های استان برای توسعه روابط تجاری با سوریه به بهترین شکل استفاده کنیم.

عموری عنوان کرد: استفاده از حمل‌ونقل دریایی برای صادرات یکی از راهکارهایی که می‌تواند منجر به دستیابی به بازارهای کشور سوریه شود زیرا بسیار کم‌هزینه است و می‌تواند به بهبود سهم تجارت ایران با سوریه کمک کند و راهگشای توسعه صادرات به دیگر کشورهای منطقه باشد.

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان ایرانی و به‌ویژه خوزستان می‌توانند بخش مهمی از نیاز سوریه را از طریق تجارت دریامحور تأمین کنند؛ زیرا این کشور به واردات محصولات غیر نفتی از دیگر کشورها نگاه ویژه‌ای دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه با تأکید بر اینکه رشد صادرات به رشد تولید کمک خواهد کرد و این معادله دوطرفه است، خاطرنشان کرد: گسترش روابط تجاری با سوریه می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولید و ایجاد اشتغال شود و در شرایط فعلی اقتصاد کشور باید از ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره برد.

موضوعات :
در همین رابطه