رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

هم‌زمان با دومین همایش تجلیل از معتمدان اقتصادی استان همدان

ساختمان جدید اتاق همدان افتتاح شد

آیین افتتاح ساختمان جدید اتاق همدان با حضور رئیس اتاق ایران، فعالان بخش خصوصی و برخی چهره‌های دولتی و استانی و هم‌زمان با دومین همایش تجلیل از معتمدان اقتصادی استان همدان برگزار شد.

05 اردیبهشت 1402
کد خبر : 56127
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در همدان انجام شده است، گفت: عشق بالا و پیگیری‌های بی‌اندازه ریاست و مجموعه اتاق بازرگانی استان همدان باعث ساخت این ساختمان زیبا و فاخر شد.

غلامحسین شافعی در آیین افتتاحیه ساختمان اتاق همدان که هم‌زمان با دومین همایش تجلیل از معتمدان اقتصادی استان همدان برگزار شدش، با بیان اینکه آینده نوین و احسن نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب بوده و یک نمونه از آن همین ساختمان زیبا و فاخر در همدان است، ادامه داد: استان همدان با توجه به پتانسیل‌های بالایی نظیر مبلمان و منبت‌کاری ملایر، خشکبار همچون کشمش و گردوی تویسرکان و ملایر و حتی در مبحث آموزش عالی در کشور همتا ندارد که این عوامل می‌توانند موجب پیشرفت باورنکردنی اتاق همدان گردد.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان جدید اتاق حاکی از انگیزه بالای هیأت رئیسه اتاق همدان بوده است، عنوان کرد: همه ما فکر می‌کنیم که فکر، مغز و عقل باعث پیشرفت و توسعه ما می‌شود، اما راه درست و کاملی نیست، هرچند این سه تولید اندیشه می‌کند اما به ثمر نشستن اندیشه نیازمند انگیزه است که انگیزه را احساس و عاطفه درست می‌کند بنابراین تنها آدم‌های عاقل، انسان‌های موفقی نیستند.

رئیس اتاق ایران به سیر حرکت قابل‌تحسین اتاق همدان اشاره کرد و گفت: تشکل‌گرایی در استان همدان به نسبت اعضای اتاق در صدر کشور قرار دارد و اکنون 21 تشکل را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت‌های اتاق بازرگانی بیش از این افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: بر این باور نیستم که مسئولان کشور اعتقاد بالایی به بخش خصوصی داشته باشند اما معتقدم جبر طوری پیش خواهد رفت که این اتفاق خواهد افتاد و همان‌گونه که بسیاری از کشورها به این باور رسیده‌اند، روزی در ایران به این باور خواهند رسید چراکه هیچ کشوری بدون بخش خصوصی قوی موفقیتی در اقتصاد کسب نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: به‌رغم بی‌توجهی بسیاری از افراد به فعالان اقتصادی اما سال‌هاست به دنبال حل مشکلات اقتصادی هستیم. بعضی از افراد ادعای گوش سپردن به بیانات مقام معظم رهبری را دارند اما جرأت انجام کار درست و حتی عذرخواهی را نیز ندارند درصورتی‌که مقام عظمای ولایت در سال‌های پیش مطرح کردند که ما در اوایل انقلاب در مسائل اقتصادی اشتباه داشتیم و در عین بزرگواری عذرخواهی کردند.

شافعی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دو مسئله مهم رشد تولید و مهار تورم، تصریح کرد: تورم در مرحله اول مربوط به نظام بودجه‌ریزی کشور است، درآمدهای موهومی و هزینه‌تراشی‌های وحشتناک و از آن‌طرف مسئله ناترازی بانک‌ها به‌سرعت در حال افزایش است و اگر این حل نشود باور کنید کاری نمی‌شود انجام داد.

وی اضافه کرد: باید صحبت‌های رهبری را درست اجرا کنیم، اگر این‌طور شود همه‌چیز درست خواهد شد اما با ادامه این وضع اقتصاد و عدم توجه به فعالان اقتصادی اقتصاد ما روبه افول می‌رود، دولت و فعالان اقتصادی باید مکمل یکدیگر باشند در این صورت امکان هر نوع جهشی را در کشور داریم.

شافعی در پایان گفت: بررسی آمار بانک‌های جهانی نشان می‌دهد کشور ایران هفتمین کشور ثروتمند دنیا به لحاظ سرمایه طبیعی است؛ سرمایه طبیعی ما ۱۶ برابر و هفت برابر کره و ژاپن و ۷۰۰۰ برابر کشور سنگاپور است و اقتصاد کشور را می‌تواند بخش خصوصی متحول کرده و بهبود بخشد.

فعالان اقتصادی، سرداران جبهه اقتصادی کشور

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران نیز در این مراسم عنوان کرد: تمام فعالان اقتصادی، سرداران جبهه اقتصادی این کشور هستند.

سیدجواد زمانی با بیان اینکه باید افراد را تا مادامی‌که زنده هستند از آنان تجلیل کرد، اظهار کرد: شخصاً پیگیر احداث ساختمان جدید اتاق بازرگانی و همچنین شاهد تلاش‌های فراوان مهندس زبردست و تیم وی برای به ثمر نشاندن این کار بودم.

وی با اشاره به اینکه علت این موفقیت برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: برای خرید ساختمان‌های اتاق همدان در شهرستان‌ها آمادگی داریم. بودجه تکمیل اتاق همدان نیز تأمین می‌شود و تا زمانی که تمام نقصان‌ها حل شود اتاق ایران در خدمت مجموعه است.

همدلی و هم‌سویی اعضای اتاق، منجر به احداث ساختمان جدید شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در جمع فعالان اقتصادی به ارائه گزارشی از وضعیت اتاق بازرگانی استان پرداخت و گفت: از سال 1394 مسؤولیت اتاق بازرگانی را بر عهده گرفتم و این مسؤولیت را با شعار اتاق برای همه انجام دادیم.

علی‌اصغر زبردست افزود: افتتاحیه ساختمان با انتخابات اتاق استان مصادف شد و بنده به دنبال این بودم که شائبه‌ای در این زمینه پیش نیاید و بدین دلیل مراسم را بعد از انجام انتخابات برگزار نمودیم.

وی با اشاره به اینکه طی دوره مسئولیتم در اتاق تعداد اعضای اتاق بازرگانی دارای کارت بازرگانی را از 280 عضو در دوره هشتم و نهم به 850 عضو رساندیم، اظهار کرد: پس از ورود ویروس منحوس کرونا و همچنین وجود تحریم‌ها و فشار اقتصادی این تعداد به حدود ۵۶۰ نفر رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی استان همدان مظلوم واقع شده‌اند، تصریح کرد: موفق به کسب رتبه نخست در بخش آموزش کشور شدیم و با افزایش کرسی‌های کشوری همدان، کمیسیون‌ها را فعال‌تر نمودیم.

وی با اشاره به اینکه باید خودباوری را در میان فعالان اقتصادی استان ایجاد کنیم، اظهار کرد: بخش خصوصی باید جایگاه بسیار بالایی داشته باشد و دولت به آن توجه کند.

زبردست با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در کل کشور مظلوم واقع شده‌اند، گفت: اتاق بازرگانی یکی از تشکل‌های بزرگ کشور است اما فعالان اقتصادی در کل کشور مظلوم واقع شده‌اند و از همین رو تصمیم گرفتیم که درب اتاق بر روی همه فعالان اقتصادی باز باشد.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه احداث ساختمان جدید و مدرن اتاق شد، افزود: دوره نهم اوج فعالیت اتاق بازرگانی استان بود که همدلی، همراهی و هم‌سویی اعضای اتاق منجر به این اتفاق شد.

زبردست با بیان اینکه جایگاه اتاق بازرگانی در بین دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مشهود است، اظهار کرد: اتاق همدان به‌تدریج جایگاه خوبی را بین اتاق ایران پیدا خواهد کرد و طی روزهای آینده جابه‌جایی در هیأت رئیسه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به 91 سالگی اتاق همدان اشاره و بیان کرد: در سال 1396 ساختمان جدید اتاق بازرگانی کلنگ‌زنی و افزون بر 100 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که برای تکمیل آن 5 میلیارد دیگر نیاز است.

تجلیل از معتمدین استان یکی از کارهای ماندگار اتاق همدان است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان هم در ادامه مراسم، اظهار کرد: از برنامه‌های اتاق همدان می‌توان به تشکیل کمیسیون‌ها، پیگیری امور فعالان اقتصادی و تشکیل و شرکت در جلسات ستاد تسهیل است که بحث ابتدایی و مهندسی آن در اتاق برگزار می‌شود.

فلاح به آموزش و تعامل با ادارات استان نیز اشاره و بیان کرد: وقتی‌که احساس نیاز به دانستن باشد کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از تعداد سه هزار و 250 پرونده مالیاتی، دو هزار و 200 پرونده رفع اثر شده است و بالغ‌بر یک هزار پرونده نیز متعادل شده است و به هزار و 600 پرونده تأمین اجتماعی نیز که دارای رقم‌های میلیاردی است، رسیدگی می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه در ساخت ساختمان جدید اتاق بازرگانی عشق فعالان اقتصادی وجود دارد، گفت: مراسم تجلیل از معتمدین استان همدان یکی از کارهای ماندگاری که توسط اتاق همدان انجام و یک جلد کتاب از فعالیت کنشگران چاپ شده است.

وی اظهار کرد: هیأت امنایی در اتاق بازرگانی تشکیل شده که سالانه تعدادی از معتمدین اقتصادی را شناسایی می‌کند که شناخت نقاط قوت فعالان اقتصادی، استفاده از خرد جمعی و همکاری گروهی و نهراسیدن از تهدیدها و استفاده از فرصت‌ها جزء شاخص‌های انتخاب است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان به دیگر فعالیت‌های اتاق اشاره کرد و افزود: در شورای گفتگو 32 مورد، تحت بررسی قرار گرفته و در کنار این موارد، مشاوره‌های اتاق به‌صورت رایگان در خدمت فعالان اقتصادی است که در زمینه مشاوره روابط کاری 65 مورد، کار و تأمین اجتماعی 150 مورد و حکمیت حدود 100 مورد انجام شده است.

ساختمان با نصب و خرید برخی از تجهیزات به پیشرفت فیزیکی صد درصدی می‌رسد

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان نیز مطرح کرد: ساختمان با ظرفیت‌ها و توانایی‌های همدانی‌های توانمند ساخته شد و آنچه باعث پیشرفت پروژه شد تنها عشق و ایثار بود.

طاهره ایزدی افزود: بسیار خرسندیم که این کار بزرگ را به سرانجام رسانده و پس از ساعت‌ها بررسی و برنامه‌ریزی و روزها زحمت عزیزان این اتفاق رخ داد.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته برای برگزاری جلسات از سالن استانداری و یا هتل‌ها استفاده می‌شد، افزود: ساختمان جدید اتاق بازرگانی با 9 هزار و 600 متر بنا با صد میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

ایزدی با بیان اینکه در شیوه اجرای پروژه از تمام ظرفیت‌ها بهره بردیم، اظهار کرد: موفق به اخذ تغییر کاربری سه هزار متر و همچنین سند 6 دانگ برای زمین سندهای تفکیکی شدیم. همچنین 11 هزار متر پروانه اداری دریافت و افزون بر 2.5 میلیارد تومان هزینه مهندسی پرداخت کردیم.

دبیر اتاق همدان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه توسط خود اتاق بازرگانی صورت گرفت، گفت: این پروژه طی دو ماه با اعتباری بالغ‌بر 10.5 میلیارد تومان ساخته شد.

ایزدی با بیان اینکه این پروژه از سال 1398 تا 1401 به طول انجامید، تصریح کرد: ساختمان با نصب چیلر، راه‌پله اضطراری، شیشه‌ای کردن آسانسور و خرید برخی از تجهیزات از 99 درصد پیشرفت فیزیکی به صد درصد رسیده و کامل می‌شود

با پیشرفت اتاق همدان تجارتی سالم در استان شکل خواهد گرفت

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انسان‌ها در دنیا وظیفه عمران دارند و جناب زبردست در زمان حضور در استانداری ساختمان فاخر آنجا را ساختند و انصافاً ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان نیز بسیار فاخر ساخته شده است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی خاطرنشان کرد: جای خوشحالی دارد با پیشرفت اتاق همدان تجارتی سالم و پیشرو در استان شکل بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در این عالم اتاق‌های بسیاری داریم از اتاق فکر و خواب گرفته تا غیره اما کل دنیا یک اتاق بازرگانی است؛ چراکه تمام انسان‌ها در روی زمین تجارت می‌کنند و کل زمین تجارتخانه انسان است.

وی افزود: دنیا هم به انسان بصیرت می‌دهد و هم بسیاری از انسان‌ها را کور می‌کند، بسیاری آمدند در این دنیا تجارت کردند و همه آن سود بود و خیلی‌ها در اتاق دنیا تجارت کردند اما هیچ سود نکردند.

در ادامه این مراسم، از معتمدین اقتصادی استان تجلیل شد که از آن جمله مرحوم حاج شیخ محمدتقی ایرانی معروف به وکیل‌الرعایا است که شخصیت ارزشمند و دارای دیدگاه اقتصادی است که از نماینده وی دکتر فرشته ایرانی تجلیل شد.

نفر دوم دکتر پرویز اذکایی معروف به سپیتمان، دارای شخصیت علمی پیش از وفاتش در منزل شخصی به وی اعطا شده بود.

حاج حیدر خاوری دهقان مدیرعامل کارخانه ایران برزگر و جزء شاخص‌ترین فعالان اقتصادی در همدان بوده که در ساخت و تولید ماشین‌آلات کشاورزی و محصولات کشاورزی فعال است.

نفر دیگری که در این مراسم تجلیل شد محمدحسین چراغی مدیرعامل شرکت فیلتر سرکان از فعالان اقتصادی در تویسرکان است که امروز محصولات این شرکت به بسیاری از کشورها صادر می‌شود.

نفر بعدی که در این مراسم تجلیل شد، محمدحسین علیمرادیان مدیر موسسه فرهنگی و هنری و مجموعه ورزشی نهاوند نیز که در نهاوند فعالیت دارد از اتاق بازرگانی نشان اعتماد دریافت کردند.

در ادامه این مراسم به نمایندگی از کادر درمان از رؤسای بیمارستان‌های شهرستان‌های استان تجلیل شد که از آن جمله بیمارستان فرشچیان همدان، بیمارستان حضرت ولیعصر شهرستان رزن، بیمارستان شهید بهشتی همدان، بیمارستان بعثت همدان، بیمارستان شهید قدوسی نهاوند، بیمارستان امام حسین شهرستان ملایر، بیمارستان ولیعصر شهرستان تویسرکان، بیمارستان امام رضا شهرستان کبودرآهنگ، بیمارستان امام حسن شهرستان فامنین و بیمارستان آیت‌الله بهاری شهرستان بهار تجلیل شد.

همچنین در انتهای این مراسم از تلاش‌های چندین ساله علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن همدان تجلیل شد.

موضوعات :
در همین رابطه