روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران

عرضه گوشت قرمز نسبت به اردیبهشت سال گذشته 14 درصد کاهش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، عرضه گوشت قرمز در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته 14 درصد کاهش و نسبت به فروردین امسال 11 درصد افزایش داشته است.

25 خرداد 1402
کد خبر : 56765
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، عرضه گوشت قرمز در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته 14 درصد کاهش و نسبت به فروردین امسال 11 درصد افزایش داشته است.

عکس: تسنیم

نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اردیبهشت  نشان می‌دهد وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور جمعاً 43 هزار و 775 تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با 23 هزار و 281 تن برابر با 53.18 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با 17 هزار و 57 تن، بز و بزغاله با دو هزار و 592  تن و سایر انواع دام با ۸۴۵ تن، به‌ترتیب 38.97 درصد، 5.92 درصد و  1.93 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در این ماه با اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۴ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۱ برای گوسفند و بره ۲۰ درصد، برای بز و بزغاله ۱۷ درصد، برای گاو و گوساله ۸ درصد، برای گاومیش و بچه گاومش ۲۲ درصد و برای شتر و بچه‌شتر ۵ درصد کاهش داشته است.با این حال مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت نسبت به فروردین در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

موضوعات :
در همین رابطه