رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در جلسه شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی مطرح شد

شناسایی و معرفی ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاری ضروری است

در نشست شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی با اشاره به عقب‌ماندگی توسعه زیرساخت‌های صنعتی این استان، بر ضرورت شناسایی و معرفی ظرفیت‌های جذاب سرمایه‌گذاری تأکید شد.

25 آذر 1402
کد خبر : 6048
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد، جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را مهم و تأثیرگذار در حل مشکلات بخش خصوصی دانست و گفت: پیگیری مشکلات بخش خصوصی چه در سطح استان و چه در سطح کشور، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اتاق بازرگانی است.

مازیار زند در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی، افزود: جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از جلسات مهمی است که شاکله اصلی آن پیگیری و حل مشکلات بخش خصوصی بوده و در آن اهم مشکلات فعالان اقتصادی پس از جمع‌بندی نهایی و ارائه پیشنهادات لازم، مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز با قدردانی از اقدامات تأثیرگذار اتاق بجنورد در پیگیری حل مشکلات بخش خصوصی، گفت: گره‌ها و مشکلات اصناف و بازار در مرحله اول باید در کمیته‌های کارشناسی مطرح و چکش‌کاری شود و در نهایت برای مصوبه به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی وارد شود.

وی اضافه کرد: طرح‌هایی که با اظهارنظرهای کارشناسی وارد شورا خواهند شد، به نتیجه لازم می‌رسند و در این خصوص علاوه بر غنای کار به بهره‌وری مناسب نیز می‌رسد.

معاون اقتصادی استاندار همچنین با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان تأثیر بسیار زیادی در جذب سرمایه‌گذاران دارد، گفت: این پتانسیل‌ها باید شناسایی و معرفی شوند.

 وی اظهار کرد: این استان ازنظر زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی از استان‌های دیگر عقب است و باید نواحی را با جذب سرمایه‌گذار توسعه داد.

وی با اشاره به همایش سرمایه‌گذاری ملی که بهمن‌ماه جاری در تهران برگزار می‌شود، افزود: این همایش در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف از آن دیدن خواهند کرد و فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است.

در این جلسه مشکل اصناف با بینائی‌سنج‌ها و چشم‌پزشکان در خصوص فروش عینک در مطب‌ها بررسی و مقرر شد این موضوع در جلسه‌ای با حضور کارشناسان و امور حقوقی استانداری مورد بحث قرار گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه