رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران تاکید کرد

لزوم توجه به بخش خصوصی در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری

احمد اصغری در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: باید در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، جایگاه بخش خصوصی به طور ویژه‌ای درنظر گرفته شود و در این میان کمیسیون متبوعش می‌تواند با بهره گیری از کارشناسان خبره، مشاور خوبی در تهیه این سند باشد.

25 دی 1395
کد خبر : 6372
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعتقاد دارد باید در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، جایگاه بخش خصوصی به طور ویژه‌ای درنظر گرفته شود و در این میان کمیسیون متبوعش می‌تواند با بهره گیری از کارشناسان خبره، مشاور خوبی در تهیه این سند باشد.

احمد اصغری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تحقق بندهای مربوط به سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه ششم توسعه، گفت: باید اذعان کرد نگاه خوبی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صنعت گردشگری شده و در این میان قوانین مناسبی در برنامه پنج ساله ششم کشور تدوین شده است.

رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس برنامه مذکور باید تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه توسعه، سند راهبردی توسعه گردشگری در چارچوب قوانین مرتبط با رویکرد استفاده حداکثری از بخش خصوصی تدوین شود.

وی تاکید کرد: باید در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، جایگاه بخش خصوصی به طور ویژه‌ای درنظر گرفته شود و در این میان کمیسیون گردشگری اتاق ایران می‌تواند با بهره گیری از کارشناسان خبره، مشاور خوبی در تهیه این سند باشد.

اصغری با بیان اینکه بر اساس مصوبات برنامه ششم توسعه سهم صنعت گردشگری نسبت به سایر برنامه های توسعه‌ای گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: بنابراین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید نسبت به برنامه ریزی دقیق و تعیین اهداف در راستای تحقق چشم انداز در نظر گرفته شده گام جدی بردارد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران سطح بندی ملی، استانی و شهرستانی را از جمله نکات ضروری برای برنامه‌ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: امروزه باید مدیریت یکپارچه و جامع در عرصه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیش از گذشته حس ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ظرفیت بسیاری خوبی برای کمک به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور تحقق اهداف برنامه ششم توسعه دارد، خاطرنشان کرد: می‌توان با تعامل بخش خصوصی و دولتی، زمینه توسعه گردشگری و ارزآوری به کشور را ایجاد کرد.

در همین رابطه