رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق اراک در حضور وزیر کشور عنوان کرد؛

بروز مشکل در صنعت استان مرکزی، عواقب اجتماعی سنگینی دارد

رئیس اتاق اراک معتقد است بزرگ‌ترین مشکل صنعت استان مرکزی ظرفیت خالی تولید است که باعث شده تولید، اقتصادی نباشد.

27 دی 1395
کد خبر : 6395
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی و سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و حسین فریدون دستیار ویژه ریاست جمهوری در اراک برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اراک در این نشست گفت: راهکار خروج از رکود و ایجاد فضای رونق، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و باید از ظرفیت حداکثری در تولید داخلی و اقتصاد کشور بهره برد.

محمدرضا جعفری افزود: موانع کسب‌وکار و تولید در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استان بررسی می‌شود و در صورت ملی بودن مشکلات برای حل مناقشه و معضل، این مهم به شورای ملی گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت ارجاع می‌شود.

وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت استان مرکزی ظرفیت خالی تولید است که باعث شده تولید، اقتصادی نباشد.

جعفری تصریح کرد: پسابرجام فصل جدیدی در اقتصاد کشور ایجاد کرد و دیپلماسی اقتصادی استان نیز فضای حضور هیات‌های اقتصادی و تجاری خارجی را فراهم کرد که این امر تأثیر مثبتی در رونق تولید و کسب بازارهای جدید برای محصولات استان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش هویت استان مرکزی را یک استان صنعتی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بروز مشکل در بخش صنعت استان مرکزی تبعات سنگین اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتاق اراک ادامه داد: نسخه نجات‌بخش اقتصاد ایران، درک مزیت‌ها و عمل به اقتصاد مقاومتی است و اگر این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی، تولیدکنندگان و مردم درک و به مرحله عمل برسد، شاهد رهایی اقتصاد کشور از مشکلات فعلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا و تأکید بر ظرفیت‌های داخلی تولید به‌عنوان بخش مهمی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از ضروریات جدی کشور در شرایط فعلی است.

وزیر کشور نیز در این نشست گفت: بسا برجام شرایط و تسهیلات مناسبی را برای ارتباطات آسان در بازارهای جهانی و عرضه محصولات داخلی در این بازارها در اختیار تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان قرارداد تا بتوانند از این ظرفیت‌ها برای افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان و کشور بهره‌گیری کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی ادامه داد: برجام با حمایت رهبر معظم انقلاب، پیگیری و مقاومت رئیس‌جمهوری و دولت به نتیجه رسید و این مهم به معنای اعتماد به‌طرف مقابل نیست، بلکه حاصل حمایت، تلاش و مقاومت است و می‌طلبد که بقیه راه نیز تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: مسائل نباید به‌گونه‌ای مطرح ‌شود که تلاش‌ها هیچ پیروزی در پی نداشته و تمامی برجام شکست بوده است چراکه واقعیت این است که ما توانسته‌ایم اراده خود را به جهانیان ثابت کرده و موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تلاش و فعالیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی، افزایش صادرات نفت از یک‌میلیون بشکه به دو میلیون بشکه را در پی داشت و این موفقیتی مهم برای اقتصاد کشور است.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید برای اجرای نقشه راهبردی که مقام معظم رهبری برای کشور ترسیم کرده‌اند بکوشند.

 

موضوعات :
در همین رابطه