روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد

اهمیت نقش مشورتی بخش خصوصی برای متولیان صنعت گردشگری کشور

اعضای کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری، نسبت به نقش مشورتی کمیسیون متبوع برای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و سایر قوای کشور تاکید کردند.

28 دی 1395
کد خبر : 6431
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شانزدهمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.

احمد  اصغری، رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان بزرگترین بخش خصوصی، مشاور سه قوه کشور بحساب می آید، گفت: امروزه ضرورت دارد بخشی از فعالیتهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب تفاهم نامه به اتاق بازرگانی واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه ورود گردشگران به ایران در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است، اظهارکرد: نباید فراموش کرد که بخش خصوصی سهم قابل توجهی در به دست آوردن این مهم دارد.

اصغری ادامه داد: متاسفانه بهای تمام شده بالای محصولات گردشگری رقابت پذیری آن را در مقایسه با همسایگان قدیم مانند ترکیه، امارات و رقبای جدید حوزه دریای خزر مانند ارمنستان، آذربایجان و غیره با چالشهای جدی مواجه ساخته است و در آینده ای نزدیک در حوزه گردشگری داخلی و خارجی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد، بنابراین باید تدبیر ویژه ای اتخاذ شود.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید به توسعه گردشگری داخلی اهمیت بیشتری دهد تا بتوان علاوه بر توسعه فرهنگ ایرانگردی، زمینه توسعه زیرساخت‌ها را هم فراهم کند؛ در این بین با توسعه گردشگری داخلی، شاهد حضور گردشگران خارجی نیز خواهیم بود.

در ادامه مسعود شیرین کلام، دبیر کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن ارائه فعالیت‌های یک ماهه کمیسیون با اشاره به اینکه تلاش شده تا موضوعات بخش خصوصی برای تدوین برنامه ملی گردشگری کشور به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی ارائه شود، تصریح کرد: خوشبختانه دیدارهای متعددی ازجمله دیدار با وزیر ارتباطات و غیره در دستورکار کمیسیون قرار گرفته تا بتوان دغدغه‌های بخش خصوصی در عرصه گردشگری را دنبال کرد.

بر اساس این گزارش اعضای کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران نسبت به موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری بحث و تبادل نظر کردند؛ در این بین توجه به نقش مشورتی کمیسیون مذکور برای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و سایر قوای کشور از جمله مهترین محورهای مطرح شده در این جلسه بود.

 

در همین رابطه