رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق البرز با رئیس اتاق بازرگانی آنتالیا دیدار کرد

استقبال از سرمایه‌گذاری ترکیه در بخش گردشگری استان البرز

رئیس اتاق البرز در دیدار با رئیس اتاق آنتالیا راه‌های همکاری مشترک اقتصادی این دو استان را مورد بررسی قرار دادند.

02 بهمن 1395
کد خبر : 6458
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق البرز در دیدار با رئیس اتاق آنتالیا راه‌های همکاری مشترک اقتصادی این دو استان را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس اتاق البرز و رئیس اتاق بازرگانی آنتالیا

نشست فعالان اقتصادی ایران و ترکیه در اتاق البرز برگزار شد و طرفین به مذاکره برای فعالیت مشترک اقتصادی پرداخت.

رئیس اتاق البرز در این شست گفت: البرز از طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان تاریخی، فرهنگی، ورزشی، سلامت برخوردار است بنابراین این استان از  سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری  این استان استقبال می‌کند.

رحیم بنا مولایی در نشست فعالان اقتصادی کشور ترکیه و استان البرز که در اتاق البرز برگزار شد، افزود: دو سد بزرگ طالقان، امیرکبیر  و بزرگ‌ترین مرکز اسکی کشور در استان البرز واقع شده است و امیدواریم با همکاری پیمانکاران ترکیه‌ای در ساخت هتل و مجموعه‌های توریستی در این منطقه کارهای مشترکی را به انجام برسانیم.

بنامولایی با اشاره به این موضوع که استان آنتالیا از استان‌های برتر ترکیه در زمینه کشاورزی است، اظهار کرد: این استان برای تبادل و انتقال دانش و تکنولوژی از استانبول به البرز استقبال می‌کند.

وی نسبت به معرفی تولیدکنندگان میوه، سبزی و محصولات گلخانه‌ای این استان، برای صادرات به روسیه و کشورهای خلیج فارس اعلام آمادگی کرد.

بنامولایی خاطرنشان کرد: در زمینه‌های مختلفی مثل نساجی و ماشین‌آلات کشاورزی با شرکت‌های ترکیه در پروژه‌های بین‌المللی می‌توانیم همکار خوبی داشته باشیم.

وی افزود: این استان با توجه به ظرفیت‌های خالی صنعتی آمادگی  تولید فرعی با برندهای ترکیه برای دستیابی به بازار بین‌المللی این کشور را دارد.

رئیس اتاق البرز با اشاره به این نکته که  ترکیه  از لحاظ نساجی خیلی پیشرفته است، افزود: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین‌الملی با این کشور در این بخش  نیز همکاری کند.

بنامولایی با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام (cargo) به عنوان یکی از مزیت‌های استان البرز اظهار کرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی‌های مهم این منطقه است و ما می‌توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز وآنتالیا را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

 وی خاطرنشان کرد: البرز درزمینهٔ تولید قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی، دارو و تکنولوژی هایتک آماده همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کشور ترکیه است.

وی با اشاره به اینکه این استان دومین تولیدکننده دارو بخصوص درزمینهٔ بیماری‌های خاص در کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می‌توانند همکاری‌های لازم را درزمینهٔ صنایع دارویی با کشور ترکیه  به‌ویژه استان آنتالیا داشته باشند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز آمادگی این استان را در زمینهٔ صادرات میوه و سبزی و ارائه خدمات مهندسی به استان استانبول کشور ترکیه اعلام کرد.

رایزنی تجار ترکیه برای سرمایه‌گذاری در البرز

رئیس اتاق بازرگانی آنتالیا برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری و کشاورزی  استان البرز اعلام آمادگی کرد.

داود چتین افزود: آنتالیا علاوه بر برخورداری از ظرفیت بالای صنعت گردشگری، در دیگر بخش‌ها ازجمله سیستم‌های گلخانه‌ای، صنایع کشاورزی، صنعت کشتی‌سازی و نیز معدن دارای توانمندی‌های بالایی است.

وی تاکید کرد: استان آنتالیا تولیدکننده سبزی و صیفی‌جات به‌صورت گلخانه‌ای بالای 6.5 میلیون تن در سال است.

داود چتین در بخش دیگر  اظهاراتش با اشاره ظرفیت‌ها و فعالیت‌های موفق در بحث  صنعت توریست در کشور ترکیه به‌ویژه آنتالیا گفت: این استان آمادگی دارد دوره‌های آموزشی را در زمینه توریست  و هتل داری برای علاقه‌مندان برپا کند.

رئیس اتاق بازرگانی آنتالیا اضافه کرد: ترکیه فعالیت‌های در ساخت هتل‌های زنجیره‌ای در ایران داشته ازجمله این هتل‌ها در تبریز بوده و در حال حاضر  در حال برنامه‌ریزی و ایجاد بستر برای ایجاد این هتل‌ها در البرز هستیم.

وی  با اشاره به اینکه بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانند تحول عظیمی در مناسبات دو طرف ایجاد کنند، گفت: سفر سال گذشته هیات تجاری آنتالیا به البرز، فرصتی را فراهم کرد تا اطلاعات مناسبی از نوع همکاری‌های آتی به دست آوریم.

وی ادامه داد: امروز همراه با آگاهی دقیق‌تر از مناسبات دو کشور، هیات اقتصادی قوی را برای تعامل بیشتر روابط تجاری به البرز آورده‌ایم.

داود چتین تاکید کرد: هیات اعزامی اتاق آنتالیا به البرز، علاقمند است ظرفیت‌های مشارکت را شناسایی و با شرکت‌های ایرانی همکاری‌ها را بیش از پیش افزایش دهد.

در همین رابطه