شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز در نمایشگاه آگروفود 2023 مطرح کرد

دولت از بخش خصوصی برای توسعه صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی خوزستان حمایت کند

محمدجواد امانی، رئیس اتاق اهواز، می‌گوید: حوزه کشاورزی در استان خوزستان با چالش کمبود صنایع تبدیلی مواجه است و برای رفع این چالش، دولت باید از بخش خصوصی برای توسعه این صنایع حمایت کند.

30 خرداد 1402
کد خبر : 66806
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه کمبود صنایع تبدیلی یکی از چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی در استان خوزستان است، گفت: برای رفع این مشکل، دولت باید از بخش خصوصی خوزستان برای توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش‌افزوده در حوزه کشاورزی حمایت کند.

محمدجواد امانی در جریان بازدید از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در تهران، افزود: در حوزه کشاورزی کارهای زیادی در خوزستان انجام شده؛ اما کارهای بزرگی هم باقیمانده است که باید با جدیت و تلاش و تعامل دولت و بخش خصوصی انجام شود.

امانی ادامه داد: شرایط و فضا باید به‌گونه‌ای تغییر کند که فعالیت بخش کشاورزی اقتصادی و سودآور باشد و این امر در صورت حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه صنایع تبدیلی فراهم می‌شود.

رئیس اتاق اهواز تصریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب شده که امکان بهره‌وری کافی در بخش کشاورزی استان محدود شود؛ ازاین‌رو باید با مشارکت دولت و بخش خصوصی برای رفع این چالش، تلاش و همفکری انجام شود.

در جریان نمایشگاه ایران آگروفود، علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در غرفه اتاق اهواز حضور پیدا کرد. نائب رئیس اتاق اهواز با قدردانی از حضور آقامحمدی در غرفه اتاق اهواز، گفت: در این بازدید بخشی از دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی خوزستان مطرح شد و تلاش می‌شود در آینده‌ای نزدیک، فرصت بررسی دقیق این چالش‌ها با حضور معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور فراهم شود.

شهلا عموری، افزود: موانع حوزه تجارت خارجی، مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، تأمین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و... ازجمله این مشکلات هستند که باید به‌صورت کارشناسی موردبررسی قرار گیرد.

معرفی توانمندی‌های کشاورزی خوزستان در آگروفود 2023

دبیر اجرایی اتاق اهواز گفت: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه آگروفود 2023 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، بخشی از توانمندی‌های کشاورزی و صنایع وابسته استان به هیات‌های تجاری ازجمله فعالان اقتصادی خارجی معرفی شد.

محمد نجفیان با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، هیات‌های تجاری مختلف از کشورهای خارجی نیز حضور دارند، افزود: با تلاش اتاق اهواز، زمینه حضور فعالان اقتصادی استان در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته جهت معرفی بخشی از توانمندی‌های تولیدی و صادراتی فراهم شده و غرفه اهواز پذیرای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه