رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اهواز در همایش صنعتگران و معدن‌داران خوزستان

خرید تجهیزات و خدمات صنایع بزرگ خوزستان از خارج استان متوقف شود

محمدجواد امانی، رئیس اتاق اهواز با انتقاد از بی‌توجهی صنایع بزرگ خوزستان به ظرفیت‌های داخل استان، بر ضرورت توقف خرید تجهیزان، قطعات و خدمات این شرکت‌ها از بیرون استان و توجه آنها به ظرفیت‌های استانی تأکید کرد.

12 تیر 1402
کد خبر : 66949
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، با اشاره به اینکه برخی صنایع بزرگ استان خوزستان همچنان تمایل دارند که تجهیزات و خدمات موردنیاز خود را خارج استان تهیه کنند، گفت: وقتی در داخل استان امکان تأمین نیاز این صنایع وجود دارد، باید خرید آنها از خارج استان متوقف شود.

محمدجواد امانی در همایش صنعتگران و معدن‌داران خوزستان به مناسبت دهه تولید و تجارت، افزود: صنایع کوچک در استان خوزستان، ظرفیت‌های زیادی در حوزه تولید و همچنین اشتغال‌زایی دارند که شکوفایی و بهره‌برداری از آنها نیازمند توجه و حمایت دولت است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید به کمک صنعتگران بیایند، اظهار کرد: مطالبات مالی صنعتگران در برخی موارد بعد از گذشت بیش از یک سال پرداخت می‌شود که این موضوع چالش‌های زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

امانی با انتقاد از بی‌توجهی شرکت‌های بزرگ خوزستان به ظرفیت‌های استانی و خرید تجهیزات، قطعات یا خدمات از بیرون استان، گفت: در یک دوره‌ای، صنایع مجبور به انجام چرخش مالی خود در استان شدند اما این روند ادامه نیافت و همچنان گردش مالی این شرکت‌ها بیرون از خوزستان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تصریح کرد: مواردی همچون مالیات و تأمین اجتماعی مشکلات زیادی را برای صنعتگران در استان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل فشارهای مالیاتی، بسیاری از واحدهای صنعتی استان کم‌کار شده و یا به حالت تعطیلی درآمده‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه