رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست هم‌اندیشی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان مطرح شد

۱۰۰ پروژه اقتصادی در خوزستان آماده معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی است

رئیس اتاق اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان، گفت: در این همایش ۱۰۰ پروژه آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران خارجی از ۱۰ کشور معرفی خواهد شد.

28 تیر 1402
کد خبر : 67120
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از همکاری این اتاق و دستگاه‌های متولی حوزه اقتصادی برای برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان با حضور ۱۰ کشور خارجی خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت‌های اخیر کشور در حوزه دیپلماسی، این همایش را می‌توان نوعی رزمایش بزرگ اقتصادی در منطقه دانست.

محمدجواد امانی در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های متولی برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان خوزستان، اظهار کرد: برابر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این همایش تعداد ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی از ۱۰ کشور معرفی خواهد شد.

وی افزود: فرآیند صدور مجوز برای عملیاتی شدن این پروژه‌های سرمایه‌گذاری طی شده و آماده واگذاری به متقاضیان است.

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر اینکه این همایش را می‌توان نوعی رزمایش بزرگ اقتصادی در منطقه دانست گفت: با توجه به فعالیت‌های اخیر کشور در حوزه دیپلماسی، همایش معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی استان خوزستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

امانی اضافه کرد: اتاق اهواز از تمام ظرفیت‌های کارشناسی خود برای معرفی این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای رشد اقتصادی استان استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی کشورهای حوزه خلیج‌فارس از اصلی‌ترین متقاضیان حضور در این همایش هستند که جزییات بیشتر آن در آینده اعلام خواهد شد.

بیش از یک دهه از برگزاری آخرین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان می‌گذرد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این نشست گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این همایش در مهرماه امسال برگزار شود.

حمیدرضا فلاح با اشاره به اینکه بیش از یک دهه از برگزاری آخرین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان می‌گذرد گفت: در این همایش بخش مهمی از توانمندی‌های خوزستان در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی معرفی خواهد شد که زمینه‌ساز انجام سرمایه‌گذاری‌های مهمی برای خوزستان خواهد بود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذاری منطقه آزاد اروند در برگزاری این همایش اضافه کرد: در کنار این همایش، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نیز برگزار می‌شود که در این بخش، اتاق‌های بازرگانی استان نقش مهمی دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان یادآور شد: پیش از برگزاری این رویداد، با همکاری رایزن‌های اقتصادی ایران در کشورهای هدف، مذاکرات اولیه برای واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طریق اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری انجام خواهد شد.

فلاح یادآور شد: پروژه‌های پتروپالایش و پایین‌دست صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین طرح‌های سرمایه‌گذاری برای معرفی به متقاضیان محسوب می‌شوند.

ظرفیت‌های خوزستان برای سرمایه‌گذاران خارجی جذابیت دارد

نائب رئیس اتاق اهواز در ادامه این نشست گفت: خوزستان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های اقتصادی دارد که برای سرمایه‌گذاران خارجی از جذابیت بالایی برخوردار است.

صفدر پیرمرادی اظهار کرد: صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و خدمات فنی- مهندسی ازجمله این ظرفیت‌ها هستند.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های اقتصادی استان انتظار می‌رود که با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

نائب رئیس اتاق اهواز خاطرنشان کرد: همواره همکاری دستگاه‌های مربوطه در برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان ضروری است.

تشکیل کمیته‌های کارشناسی همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری

عضو هیات نمایندگان اتاق اهواز در این نشست با تأکید بر اینکه همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان زمینه حضور فعالان اقتصادی خارجی در استان را تسهیل می‌کند گفت: اتاق آمادگی دارد که ضمن تشکیل کمیته‌های تخصصی؛ در ارائه مشاوره‌های کارشناسی و پشتیبانی از این همایش همکاری کند.

رضا طاهری یادآور شد: انتظار می‌رود طرح‌های قابل‌ارائه در این همایش، بروز و از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: این همایش علاوه بر اینکه به رشد اقتصادی استان کمک می‌کند، زمینه رونق تجاری خوزستان را فراهم خواهد کرد؛ لذا همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های مختلف در برگزاری این رویداد ضروری است.

موضوعات :
در همین رابطه