شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

نایب‌رئیس اتاق ایران

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت اتاق ایران است

پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر به منزله لوکوموتیو توسعه اقتصادی است که می‌تواند ناترازی بخش برق را برطرف کند؛ ازاین‌رو توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت برنامه‌های اتاق ایران قرار گرفته است.

27 تیر 1402
کد خبر : 67133
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق ایران با بیان اینکه ایران از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش انرژی برخوردار است، گفت: کشور ما باتوجه به طرفیت‌های کم‌نظیر خود جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

پیام باقری در دومین همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور  که توسط انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (انجمن ساتکا) برگزار شد، افزود: سطح تابش مناسب خورشید و وجود دالان‌های بادی را از جمله این ظرفیت‌های کم نظیر کشور برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است. علاوه بر این مزیت‌ها اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به پاک بودن این نوع انرژی است که باید برای توسعه هرچه بیشتر آن تلاش کرد.

رئیس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران، با بیان اینکه امروزه با شرایط ناترازی در بخش برق و گاز و آسیب‌های ناشی از آن مواجه هستیم ادامه داد: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر راه‌کاری برای غلبه بر این مشکلات است. اگر پیش‌تر به فکر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بودیم اکنون ناترازی برق به حداقل ممکن رسیده بود.

باقری گفت: سبد برق کشور با توسعه نامتوازن روبرو است و عمده تلاش‌ها بر توسعه نیروگاه‌های حرارتی است درحالی‌که ناترازی گاز در این بخش مانع خواهد بود. بنابراین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باید به جد دنبال شود تا مشکلات برقی کاهش یابد.

نایب‌رئیس اتاق ایران، انرژی را موتور پیشران توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر به منزله لوکوموتیو این توسعه است که می‌تواند ناترازی بخش برق را برطرف کند. بر این اساس تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اولویت برنامه‌های اتاق ایران قرار گرفته است.

در این همایش، علاوه بر حضور شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر  در نمایشگاه جانبی و معرفی توانمندی‌های خود، از تمبر هفته انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع با حضور معاون وزیر نیرو ، نمایندگان مجلس و نایب‌رئیس اتاق ایران رونمایی شد. 

در همین رابطه