رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

چالش‌های حقوقی تجارت با چین در اتاق اهواز بررسی شد

با حضور نمایندگان موسسه حقوقی جمچن کشور چین در اتاق اهواز، چالش‌های حقوقی فعالیت تجاری با این کشور بررسی شد.

04 مرداد 1402
کد خبر : 67205
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اعلام این خبر، گفت: ایران یکی از کشورهای نزدیک به چین است که در فعالیت‌های اقتصادی مختلف با یکدیگر مشارکت و همکاری دارند و همین مسئله، اهمیت توجه به مسائل حقوقی در تجارت دوجانبه را افزایش می‌دهد.

محمدجواد امانی با اشاره به نشست با نمایندگان موسسه حقوقی جمچن کشور چین، افزود: بندر امام خمینی (ره) ازجمله بنادر کشور است که در حوزه تجارت خارجی فعالیت تأثیرگذاری دارد و بخش قابل‌توجهی از تعاملات تجاری ایران و چنین در زمینه واردت و صادرات کالا نیز از طریق این بندر انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: در جریان انجام برخی فعالیت‌های اقتصادی مشترک ایران و چین، احتمال بروز برخی اختلافات وجود دارد که باید با کمک از مشاوره‌های حقوقی، نسبت به پیگیری مطالبات و رفع موانع اقدام کرد.

وی اظهار کرد: کار اصلی موسسه حقوقی جمچن کشور چین ارائه خدمات دعاوی و غیر دعاوی است و با تعاملی که بین اتاق اهواز و این موسسه صورت گرفته، برخی چالش‌ها در این زمینه‌ها شناسایی شده است.

امانی با اشاره به فعالیت مرکز داوری در اتاق اهواز گفت: استفاده از ظرفیت این موسسه می‌تواند به بهبود روابط تجار خوزستانی با فعالان اقتصادی کشور چین منجر شود.

موضوعات :
در همین رابطه