رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

مهرداد عباد در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین»

شورای عالی نظارت با احترام به رای هیات نمایندگان به حاشیه‌سازی‌ها پایان دهد

مهرداد عباد، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: امیدواریم شورای عالی نظارت با تدبیر خود و با احترام به رای هیات نمایندگان در بیانیه‌ای ختم ماجرا را اعلام کرده و اجازه دهد بخش خصوصی کار خودش را انجام دهد.

12 مرداد 1402
کد خبر : 67296
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به حاشیه‌سازی‌ها علیه انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران گفت: متاسفانه به ویژه از دوره قبل کشمکش‌های درونی میان اعضای قدیمی‌تر در اتاق ایران چالش‌برانگیز شده و حالا جلوه‌های بیرونی پیدا کرده است. گروه‌هایی که به نوعی نتوانستند در رقابت‌های انتخاباتی به کرسی‌های مورد نظر خود برسند دست به حرکت‌هایی زدند و از جمله موضوع 1500 میلیارد اختلاس را مطرح کردند؛ چندماه از طرح این موضوعات گذشت سازمان بازرسی هم نظارت‌های خود را انجام داد و تخلفی هم گزارش نشد؛ اما همان شایعه‌سازان به این بهانه‌ها به دنبال ابطال انتخابات هیات رئیسه دور نهم اتاق و برگزاری انتخابات مجدد بودند. گروه دیگری از آن‌ها هم از طریق تغییر قانون اتاق و آیین‌نامه انتخاباتی آن تلاش کردند اهداف خود را دنبال کنند.

مهرداد عباد در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» افزود: متاسفانه تنها نتیجه این حاشیه‌سازی‌ها آسیب به بخش خصوصی بوده است. بخش زیادی از وقت چهره‌های قدیمی اتاق صرف همین دعوا می‌شود؛ از سوی دیگر اعضای جوان‌تر اتاق هم از این دعواها خسته شدیم. هر بار که این گروه رای نمی‌آورند مسیر را  به سمتی منحرف می‌کنند که انتهای آن ابطال انتخابات است.

عباد با تاکید بر اینکه نباید به این حواشی دامن زد گفت: شورای نظارت با صلابت و قاطعیت باید موضوع را خاتمه دهد. چند ماه است که انرژی و وقت بخش خصوصی را صرف خود کرده است. انتخابات هیات رئیسه کاملا قانونی برگزار شده و هیات نمایندگان با رای بالا انتخاب خود را انجام داده‌ و انجمن نظارت هم انتخابات را تایید کرده است. هیچ نهادی هم طبق قانون نمی‌تواند این انتخابات را ابطال کند. امیدورام شورای عالی نظارت با تدبیر خود انتخابات را بررسی کرده و در بیانیه‌ای با احترام به رای هیات نمایندگان ختم ماجرا را اعلام کرده و اجازه دهد بخش خصوصی کار خودش را انجام دهد.  

او افزود: آقای سلاح ورزی مثل دیگر روسای اتاق یک سری منتقد و موافق دارد. اما تعداد زیادی از فعالان بخش خصوصی به او  اعتقاد دارند به همین دلیل هم به او و هم به لیستش رای بالایی داد. اتفاق نظر و اجماعی که در این دوره وجود داشت تقریبا بی سابقه است. ایشان در هیات رئیسه قبل هم حاضر بود و کمک زیادی به کم شدن این حاشیه‌سازی‌ها کرد.

او با اشاره به زمزمه‌هایی درباره تغییر آیین نامه انتخابات اتاق در شورای عالی گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد تاثیری در نتیجه انتخابات فعلی نخواهدداشت. از این گذشته هر تغییری باید از مسیر هیات نمایندگان اتفاق بیفتد چرا که عالی‌ترین رکن اتاق، هیات نمایندگان است. به علاوه چرا اگر تغییری قرار است رخ دهد با این عجله باشد؟ الان که فرصت داریم می‌توانیم یک تیم کارشناسی تعریف کنیم تا با لحاظ همه جنبه‌ها و دیدگاه‌های بخش خصوصی پو تاکید بر حفظ استقلال اتاق پیش‌نویسی را اماده کند و بعد از رای هیات نمایندگان به شورای عالی ارجاع دهد.

در همین رابطه