رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

اتاق همدان و اتاق بازرگانی پروهوا رومانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

در نشست ویدیو کنفرانس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان با اتاق بازرگانی پراهوا رومانی، تفاهم‌نامه معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و افزایش سطح تعاملات تجاری به امضا رسید.

04 شهریور 1402
کد خبر : 67586
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان و اتاق بازرگانی پروهوا رومانی با حضور هیات رئیسه اتاق همدان، اورلین گوگولسکو، رئیس اتاق بازرگانی پراهوا، حسین سادات میدانی سفیر ایران در بخارست برگزار شد.

نشست ویدیو کنفرانس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان با اتاق بازرگانی پراهوا از رومانی، با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف و در راستای افزایش سطح تعاملات تجاری اتاق‌های برگزار شد.

رحیم مرتضایی، رئیس اتاق همدان در این نشست مجازی، با معرفی کامل شرایط اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان همدان و تشریح مهم‌ترین زمینه‌های مشترک همکاری، گفت: در سال‌های متمادی اشتراکات اقتصادی و سیاسی زیادی میان ایران و رومانی وجود داشته که پایه شکل‌گیری روابط عمیق سیاسی و اقتصادی را شکل داده است و در این مورد می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایران و رومانی اشاره کرد.

مرتضایی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر ظرفیت‌های صادراتی موجود در اقتصادی ایران و رومانی، فاکتورهای مهمی هستند که باعث علاقه‌مندی فعالان اقتصادی برای تبادلات تجاری دوجانبه شده و ما معتقدیم که رومانی می‌تواند زمینه‌ساز ورود ایران به کشورهای حوزه بالکان و اتحادیه اروپا باشد.

در ادا این نشست ویدیو کنفرانس، تفاهم‌نامه همکاری میان دو اتاق به امضا رسید و اورلین گوگولسکو، رئیس اتاق بازرگانی پروهوا نیز با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه، آن را مقدمه بسیار مهمی برای برداشتن گام‌های عملی در آینده دانست و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را عامل مهمی در امر توسعه در روابط اقتصادی دو طرف برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه