رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما ادامه دارد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسدودسازی فروش بلیت از طریق سایت‌های چارتری را پیگیری می‌کنیم، گفت: در فروش چارتری بلیت، حقوق مسافران رعایت نمی‌شود.

18 مهر 1402
کد خبر : 68029
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تاکید بر ادامه‌دار بودن ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما، تصریح کرد: سایت‌های فروش بلیت‌های چارتر، اصول و قوانین فروش بلیت برای مسافر را رعایت نمی‌کنند و به دلیل نبود شفافیت، امکان راستی‌آزمایی عملکرد آنها وجود ندارد. برای همین مسدود سازی فروش بلیت از طریق سایت‌های چارتری را با جدیت پیگیری می‌کیم.  

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: طی بخشنامه‌ای که سازمان هواپیمایی کشوری در ماه‌ اخیر به شرکت‌های هواپیمایی صادر کرد، اعلام شد، باجدیت تمام با سایت‌های متخلف چارتری برخورد قضائی خواهد شد.

او تصریح کرد: قرار براین بود فروش بلیت‌های چارتری تا پایان فصل تابستان ممنوع باشد اما همچنان ممنوعیت فروش بلیت چارتری ادامه‌دار خواهد بود و اصرار سازمان هواپیمایی کشور بر ادامه‌دار بودن ممنوعیت به این دلیل است که سایت‌های چارتری اصول و قوانین فروش بلیت برای مسافر را رعایت نمی‌کنند؛ مانند مشخص نبودن عوارض، عدم محاسبه جداگانه بهای کل بلیت و مشخص نبودن نحوه پرداخت وجه برای دریافت بلیت و غیره.

یازرلو گفت: از ابتدای صدور بلیت تا لحظه پذیرش مسافر در فرودگاه مبدا باید از طریق پورتال شرکت هواپیمایی قابلیت راستی آزمایی و رؤیت داشته باشد؛ اما سایت‌های چارتر کننده این شفافیت را ندارند و بدین ترتیب عملکرد این سایت‌ها قابلیت راستی‌آزمایی ندارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا اکنون ۲۹ سایت مربوط به فروش بلیت‌های چارتری لغو، ۱۱۱ سایت تعلیق و ۹ هزار و ۲۸۰ مورد شکایت نیز به قوه قضائیه برای پیگیری ارجاع شده است.

یازرلو افزود: سازمان هواپیمای کشوری می‌تواند با ۲۱ ایرلاین فعال موجود توافقاتی درخصوص نظارت جدی بر بازرگانی ایرلاین شرکت‌های هواپیمایی انجام دهد تا از فروش بلیت‌های چارتری جلوگیری کرد. باید به مردم و خریداران بلیت‌های چارتری گفت که خرید بلیت از چنین سایت‌هایی با توجه به شرایط موجود و تحریم ایرلاین‌ها هیچ‌گونه سودی نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در خصوص فروش بلیت‌های غیرواقعی توسط سایت‌های چارتری، گفت: سایت‌های چارتر کننده به غلط خطوط هواپیمایی را باز می‌کنند و شروع به فروش بلیت می‌کنند اما ساعت پرواز در بلیت صادر شده اشتباه است و مسافران را چندین ساعت در فرودگاه مبدا معطل می‌کنند و پس‌از اعلام زمان پرواز رسمی از سوی ایرلاین، پرواز شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای پروازهای چارتری فصلی، گفت: عده‌ای از سودجویان گمان می‌کردند با آغاز فصل پاییز سازمان هواپیمایی کشوری از اجرای سیاست خود کوتاه می‌آید اما چنین نیست و ما به صورت جدی بر ادامه‌دار بودن ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری پافشاری خواهیم داشت.

موضوعات :
در همین رابطه