رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دوره‌های آموزشی کارآفرینی و بازرگانی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

دوره‌های آموزش کارآفرینی و بازرگانی با هدف پرورش استعدادهای جوان در عرصه بازرگانی برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در اتاق شهرکرد برگزار شد.

29 بهمن 1402
کد خبر : 68180
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دوره‌های آموزش کارآفرینی و بازرگانی با هدف پرورش استعدادهای جوان در عرصه بازرگانی در اتاق شهرکرد برای دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شد و در قالب آن آموزش‌های مربوط به بازرگانی توسط متخصصان و صاحبان صنایع برای این قشر تشریح شد.

رئیس اتاق شهرکرد در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی کارآفرینان و بازرگانان نسل فردا، گفت: اجرایی شدن ایده مدرسه تاجرپروری در دوره جدید هیأت نمایندگان اتاق شهرکرد در دستور کار قرار گرفت و حرکت به سمت کارآفرینی و بازرگانانی دشوار نیست، بلکه نیاز به آموزش دارد.

شهرام زارع افزود: در این استان زنان و مردان موفقی وجود دارد که کارآفرینان و تجار بزرگی هستند، می‌توان با آموزش صحیح نوجوانان و کودکان این سرزمین را به سمت کارآفرینی و تجارت سوق داد.

وی با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی به تربیت کارآفرینان و بازرگانان نسل فردا ورود کرده است، دوره‌های آموزشی مرتبط با تجارت، بازرگانی و کارآفرینی برای سنین ۱۲ تا ۱۸ در اتاق بازرگانی برگزار می‌شود و قطعاً اتاق بازرگانی این دانش‌آموزان را تا زمانی که به بالاترین سطح در تجارت و تاجرپروری برسند، حمایت خواهد کرد.

زارع بیان کرد: از کارآفرینان و بازرگانان موفق چهارمحال و بختیاری در دوره‌های آموزشی کارآفرینان و بازرگانان نسل فردا در اتاق بازرگانی دعوت می‌شود تا تجربیات خود را در اختیار نسل جدید قرار دهند و همچنین دانش‌آموزان با واحدهای بزرگ تولیدی استان آشنا شوند.

رئیس اتاق شهرکرد با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود، دانش‌آموزان به یادگیری زبان‌های خارجی به‌ویژه زبان انگلیسی اهتمام بورزند، گفت: برای تجارت و ارتباط با کشورهای خارجی نیاز به مهارت مکالمه با زبان خارجی دارید.

نسل جوان و نوجوان با اقتصاد و تولید آشنایی ندارد

در ادامه این مراسم، امین مالکی، نایب‌رئیس اتاق شهرکرد با بیان اینکه خوشبختانه ایده دوره‌های آموزشی بازرگانان و کارآفرینان نسل فردا را به مرحله اجرا درآورد، اظهار کرد: نسل جدید باید بدانند که برای کارآفرینی و تجارت باید روی پای خود بایستند.

وی افزود: اتاق بازرگانی خانه تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان، معدنکاران و کشاورزان است این افراد مایحتاج مردم را از طریق تولید و بازرگانی تأمین می‌کنند، روزگاری این چهار قشر مانند دانش‌آموزان کنونی بر روی صندلی مدارس می‌نشستند، اما امروز رکن‌های اصلی اقتصاد کشور هستند.

نایب‌رئیس اتاق شهرکرد با بیان اینکه سیستم آموزش‌وپرورش کشور هنوز تغییر نکرده است، یادآور شد: نسل جوان و نوجوان با اقتصاد و تولید آشنایی ندارد، اتاق شهرکرد درصدد است تا زمینه‌ای را فراهم کند تا دانش‌آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دانش کارآفرینی، تجارت و بازآفرینی آشنا شوند و بتوانند در حوزه بازرگانی فعالیت کنند و بتوانند جزو خانواده‌های تولیدکنندگان باشند.

در پایان مرتضی فیاضی، مدیر آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل اتاق شهرکرد با بیان اینکه ایده برگزاری دوره‌های آموزشی بازرگانان و کارآفرینان نسل فردا توسط رئیس اتاق شهرکرد ارائه شد، اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی برای اولین بار در کشور به‌صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

وی افزود: در دوره‌های آموزشی کارآفرینان و بازرگانان نسل فردا به مسئله انتقال تجربه و بازدید از شرکت‌های بزرگ تولیدی توجه ویژه صورت گرفته است، موضوعاتی مانند هوش مالی، فن بیان و تقویت اعتمادبه‌نفس نیز مدنظر خواهد.

موضوعات :
در همین رابطه