رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست کمیسیون انرژی اتاق بجنورد مطرح شد

احداث بندر خشک در خراسان شمالی به تقویت تجارت کمک می‌کند

در نشست کمیسیون انرژی، حمل‌ونقل و گمرک اتاق بجنورد، با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان خراسان شمالی برای توسعه و رونق اقتصادی، احداث بندر خشک به‌عنوان عامل مؤثر بر فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه تجاری مطرح شد.

15 آذر 1402
کد خبر : 68587
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد از ️آمادگی این اتاق برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف انرژی و حفاظت از محیط‌زیست در استان خراسان شمالی با همکاری و همراهی رسانه‌ها خبر داد.

مازیار زند در نشست کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، حمل‌ونقل و گمرک اتاق بجنورد، افزود: در بحث حمل‌ونقل هوایی استان خراسان شمالی، در سفر روسیه و در مذاکرات با معاون استاندار کالوگا، امکان برقراری پروازهای باری بین دو مرکز استان موردبررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شرکت لوله گستر اسفراین نیز برای کمک به احداث خط انتقال سوخت استان و تأمین لوله‌های مخازن گاز، اعلام آمادگی کرده است.

سعید کریمی، رئیس کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، حمل‌ونقل و گمرک اتاق بجنورد نیز با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان خراسان شمالی برای توسعه و رونق اقتصادی استان، گفت: استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی و دولتی، افزایش ارتباطات و تعاملات و ارائه راهکارهای مناسب برای تسهیل گری فضای کسب‌وکار و توسعه اقتصادی استان حرکت کنیم.

وی بر اهمیت احداث بندر خشک در خراسان شمالی تأکید کرد و افزود: احداث بندر خشک در خراسان شمالی ظرفیتی بالقوه برای صادرات و واردات کالا به دنبال خواهد داشت.

کریمی ایجاد کمیته‌های تخصصی در حوزه حمل‌ونقل، محیط‌زیست به‌منظور تسهیل برنامه‌ها و بهبود فعالیت‌ها و ارائه راهکارهای سازنده نیز پیشنهاد داد.

حسین حاج بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این نشست از ️پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه صنعت با دانشگاه با هدف تقویت و تعامل ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت:️ برخورداری از نیروی انسانی متخصص و ماهر از نیازهای اصلی صنایع است.

در ادامه نشست، عباس باقری، مدیرکل گمرک خراسان شمالی با بیان اینکه ️ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد باید نهادهای مسئول در این زمینه همکاری کنند، گفت: ️منطقه ویژه اقتصادی استان کد مجزایی ندارد و کد گمرک استان به آن داده شده است که این امر به زیرساخت‌های گمرک خراسان شمالی آسیب‌زده است اکنون پیگیری‌هایی برای دریافت کد مجزای منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی در حال انجام است.

وی بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از مشوق‌هایی همچون معافیت‌های مختلف، قوانین خاص مناطق ویژه، معافیت‌های گمرکی از مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه