رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق شهرکرد افتتاح شد

با حضور مسئولان بسیج تجار، بسیج اتاق ایران و بسیج شهرکرد، پایگاه بسیج تجار و فعالان اقتصادی به نام شهید محمدی در اتاق شهرکرد افتتاح شد.

11 دی 1402
کد خبر : 68667
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق شهرکرد با حضور غلامرضا حسن‌زاده، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، علی درویش، رئیس بسیج اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران، شهرام زارع، رئیس اتاق شهرکرد و حسن بهرامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد افتتاح شد.

در این مراسم، مریم بیگی، کارشناس روابط عمومی اتاق شهرکرد به‌عنوان مسئول این دفتر معرفی شد.

رئیس اتاق شهرکرد با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری است، گفت: با وجود این ظرفیت‌ها، طبق پژوهش‌های صورت گرفته توسط واحد آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی میزان صادرات این استان از سال ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است.

شهرام زارع در حاشیه افتتاح دفتر بسیج تجار در اتاق شهرکرد، افزود: خام‌فروشی محصولات یکی از معضلات استان است، متأسفانه نتوانستیم همگام با پیشرفت تکنولوژی برای فرآوری محصول گام برداریم.

وی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی از جمله اوره و آمونیاک به‌صورت خام از چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود، گفت: نزدیک به ۴۰ واحد پتروشیمی

در کشور وجود دارد که عمده محصولات آن‌ها به‌صورت خام صادر می‌شود، باید جلوی این کار گرفته شود، برای این منظور باید بتوانیم صنایع پایین‌دستی را احداث کنیم.

زارع با تأکید بر اینکه باید از افراد متخصص و باتجربه در حوزه‌های مدیریتی استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید دیپلماسی کشور قوی شود تا بتوانیم با کشورهای جهان تبادلات اقتصادی داشته باشیم، باید در راستای کاهش تحریم‌ها گام مؤثر برداشته شود.

علی درویش، رئیس بسیج اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران نیز با اشاره به مأموریت‌های سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور، اظهار کرد: درصدد هستیم تا با استفاده از ظرفیت بسیج در راستای حل مشکلات فعالان این حوزه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه وظایفی برای بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تعریف شده است، عنوان کرد: فعالان اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بسیج برای حل مشکلات این قشر وارد میدان شده است.

غلامرضا حسن‌زاده، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور نیز با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند، اظهار کرد: در دوران بیماری کرونا نیز شاهد اقدامات تحسین‌برانگیز این قشر در گذر از بحران هستیم.

وی تأکید کرد: باید از افسران جنگ سخت اقتصادی در این دوران حمایت کنیم، مسئول بسیج اتاق بازرگانی باید شورای عالی تجار را در چهارمحال و بختیاری تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه موانعی بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید موانع برطرف شود و اجازه دهیم تا فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و بازاریان با کمترین فشار کار کنند.

حسن‌زاده حمایت، هدایت و نظارت را از مأموریت‌های بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: بسیج اصناف در حوزه تصدی‌گری ورود نخواهد کرد، بسیج در موضوعات اقتصادی ذینفع نیست، بنابراین می‌تواند بدون شائبه در عرصه‌های اقتصادی مطالبه‌گر باشد.

موضوعات :
در همین رابطه