رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد اعلام کرد

تلاش برای ایجاد گذر مرزی با ترکمنستان ادامه دارد

مازیار زند، رئیس اتاق بجنورد با اشاره به فعال شدن کمیسیون مشترک نمایندگان ایران و ترکمنستان، گفت: تلاش برای ایجاد گذر مرزی میان دو کشور ادامه دارد و باید مکان ایجاد این گذر بررسی و مشخص شود.

06 دی 1402
کد خبر : 68753
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: برای ایجاد گذر مرزی با ترکمنستان تلاش‌های زیادی شده است و در این خصوص توانستیم کمیسیون مشترک نمایندگان دو کشور را فعال کنیم که مرز را بررسی کنند.

مازیار زند در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بجنورد با معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی، افزود: با اقدامات انجام شده، روزنه‌ای ایجاد شده که مرز بین استان خراسان شمالی با ترکمنستان موردبررسی دوباره قرار گیرد که کجا مناسب ایجاد این گذر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از مشکلات صنایع استان را کمبود گاز در زمستان دانست و تصریح کرد: از اداره گاز می‌خواهیم که همچون سال گذشته بدون اجازه گاز را قطع نکند بلکه هماهنگی برای قطع و برنامه‌ریزی با دستگاه‌ها داشته باشد.

وی خواستار برنامه‌ریزی برای اعزام و یا پذیرش هیات‌های تجاری از کشورهای خارجی شد و افزود: باید در این خصوص با برنامه و هدف کار کنیم.

بهره‌مندی از ظرفیت اتاق بازرگانی در مسیر رشد اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی در مسیر رشد اقتصادی و توسعه صادرات می‌توان بهره برد.

ناصر فخر موحدی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه اقتصادی انجام شده، افزود: برای اینکه تولیدات استان منجر به صادرات شود باید دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها و ظرفیت‌های قانونی به‌درستی اجرایی شود تا شاهد رشد اقتصادی و توسعه صادرات باشیم.

وی، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه مقررات زدایی را دو ابزار مهم برای توسعه صادرات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: خراسان شمالی در خیلی از شاخص‌ها روند رو به رشدی را طی کرده و این اتفاق در سایه همدلی بخش خصوصی و دولتی بوده است لذا ارتباط بین دولت و بخش خصوصی ارزشمند است.

هیات نمایندگان مسائل و مشکلات را احصا کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از هیات نمایندگان استان خواست تا مسائل و مشکلات استان را احصا کنند و افزود: حوزه‌ها اقتصادی و سرمایه‌گذاری در هر دستگاه اجرایی و اداره‌ای مشکل دارند موضوعات را احصا کنند و در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا مشکلات را با دستگاه‌ها برطرف کنیم که در این راستا از ظرفیت‌های کارگروه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

موضوعات :
در همین رابطه