رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های نوروزی از ۲۰ اسفند

پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای به‌صورت حضوری و اینترنتی از ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود.

09 اسفند 1402
کد خبر : 69237
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر این سازمان با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی ناوگان عمومی مسافربری جاده‌ای از ۲۰ اسفند آغاز می‌شود، گفت: این پیش‌فروش از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر انجام می‌شود و با انجام سفرهای برنامه‌ای کاربران، خدمات‌رسانی مناسب‌تری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می‌شود.

داریوش باقرجوان با بیان اینکه ارائه کد ملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است، افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی مسیرها، از سوی استان‌ها نیازسنجی صورت می‌گیرد و حداکثر ظرفیت ناوگان برای خدمات‌رسانی به کار گرفته می‌شود که بالغ‌بر ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون‌استانی، مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وی با اشاره به اینکه نظارت و پیگیری مستمر بر فروش بلیت‌های نوروزی و رسیدگی به شکایات مسافران از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وادارات استان‌ها انجام می‌شود، افزود: سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱، وب‌سایت ۱۴۱، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱، پل‌های ارتباطی این سازمان با کاربران بوده و می‌توانند شکایات و نظرهای خود را ثبت کنند.

پیش‌ازاین فروش بلیت قطارهای نوروزی نیز در دستور کار قرار گرفته بود و متقاضیان از صبح روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه می‌توانستند نسبت به خرید بلیت موردنیاز خود در مسیر موردنظر اقدام کنند.

بلیت‌فروشی قطارهای نوروزی به مدت سه روز انجام می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در روز سه‌شنبه ۸ اسفند، پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌غیراز مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و برعکس آغاز شد. امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) پیش‌فروش بلیت همه قطارها به‌استثنای مسیر تهران- مشهد و برعکس انجام گرفت و از فردا (پنجشنبه ۱۰ اسفند) نیز بلیت قطار همه مسیرها ازجمله مسیر تهران - مشهد و برعکس عرضه خواهد شد.

در همین رابطه