روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

حضور کمیسیون گردشگری اتاق ایران در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

کمیسیون گردشگری اتاق ایران با حضور در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، فرصت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیتهای ایران را در این حوزه مغتنم دانسته و از طریق رایزنی با نمایندگان گردشگری از دیگر نقاط دنیا در راستای توسعه این صنعت گام برمی دارد.

23 بهمن 1395
کد خبر : 6929
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون گردشگری اتاق ایران با حضور در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، فرصت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیتهای ایران را در این حوزه مغتنم دانسته و از طریق رایزنی با نمایندگان گردشگری از دیگر نقاط دنیا در راستای توسعه این صنعت گام برمی دارد.

هرساله در تمامی کشورهای صاحب صنعت نمایشگاهی دنیا، نمایشگاه‌هایی به‌منظور ترویج صنعت سفر و گردشگری برگزار می‌شود. برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و هتل داری ایران این فرصت را برای تمامی سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، شرکت‌ها و همچنین افرادی که به‌نوعی در ارتباط با این صنعت هستند ایجاد کرده تا امکان معرفی و ارائه توانمندی‌ها و امکانات خود را هم به عموم مردم و هم به مؤسسات و سازمان‌های مرتبط به دست آورند.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تنها رویداد رسمی نمایشگاهی کشور در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری WTO به ثبت رسیده و مورد تأیید و توجه سازمان مذکور است. در ضمن این نمایشگاه تنها نمایشگاه در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری در تهران است که مجوز قانونی سازمان توسعه تجارت را دارد.

18 بهمن‌ماه مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، وزرای گردشگری کشورهای خارجی و رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران برگزار شد.

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران بازدیدهای مشترکی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و وزیر ورزش و جوانان از دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته داشت.

دیدار و رایزنی با اوادیس کیدانیان، وزیر گردشگری لبنان از دیگر برنامه‌های کاری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران بود؛ در این دیدار بر آمادگی بخش خصوصی ایران برای همکاری دوجانبه با لبنان تأکید شد و در خصوص امضای تفاهم‌نامه دوجانبه به‌منظور همکاری بخش خصوصی کشور در صنعت گردشگری لبنان گفتگو شد.

رایزنی جبار کوچکی نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در غرفه استان مازندران از دیگر برنامه‌های کاری هیات رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق ایران بود. در این دیدار بر لزوم تسهیل در امر قانون‌گذاری و ایجاد شرایط مناسب به‌منظور بهره‌گیری از بخش خصوصی داخلی و خارجی در صنعت گردشگری تأکید شد و جایگاه بخش خصوصی در برنامه ششم موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 در ادامه برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، دیدار دوجانبه‌ای به‌منظور همکاری مشترک با حضور رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و رییس اتحادیه آژانس‌های کشور ایتالیا برگزار شد.

در این نمایشگاه "همایش تجاری‌سازی خدمات گردشگری" با حضور رحمانی موحد، معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران و مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و سایر فعالان عرصه گردشگری برگزار شد.

در همین رابطه