روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

امیر کشانی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین

اصفهان، یزد و تهران میزبان مجمع گفت‌وگوی آسیایی هستند

رئیس اتاق اصفهان از برگزاری مجمع گفت‌وگوی آسیایی به میزبانی ایران در روزهای 10 و 11 اردیبهشت 1403 خبر داد و گفت: اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی در اصفهان برگزار می‌شود.

سارا ترابی

خبرنگار
21 اسفند 1402
کد خبر : 69355
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: ایران میزبان مجمع گفت‌وگوی آسیایی است که در روزهای 10 و 11 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو این مجمع در اصفهان برگزار می‌شود.

امیر کشانی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، افزود: مجمع آسیایی، سال 2004 میلادی برای اولین بار در تایلند تشکیل شد. در حال حاضر بالغ بر 35 کشور عضو این اجلاس هستند. حال طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ایران میزبان این مجمع در سال 2024 باشد.

او ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو در تهران، اجلاس وزرای گردشگری در یزد و اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو در اصفهان برگزار خواهد شد.

این فعال اقتصادی هدف و شعار مجمع گفت‌وگوی آسیایی را تبدیل قاره آسیا به جامعه آسیایی و توسعه اقتصاد مالی بین کشورهای این قاره عنوان کرد و افزود: میزبانی ایران از برگزاری این مجمع، فرصت خوبی است برای توسعه روابط با کشورهای عضو، بنابراین روسای اتاق‌های سراسر کشور باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را بر اساس استانداردهای یونیدو تعریف کنند و برای اتاق اصفهان بفرستند تا در طول برگزاری اجلاس، ارائه شوند.

بر اساس اظهارات کشانی، همه کشورهای عضو، پروژه‌های خود را در این اجلاس رونمایی و معرفی خواهند کرد. از طرفی سرمایه‌گذاران نیز برای حضور در اجلاس، دعوت می‌شوند و هدف اصلی این است که ایران در مرکز حرکت‌های بین‌المللی قرار گیرد و هم‌افزایی لازم با کشورهای دیگر داشته باشد. این اجلاس فرصت ویژه‌ای است تا کشورهای آسیایی اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در همین رابطه