رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

قاسم رضاییان در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین

مشارکت در نمایشگاه‌ها در مسیر تقویت مناسبات تجاری لازم است

رئیس اتاق رشت در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو بر لزوم تسهیل شرایط با هدف تقویت تعاملات بین‌المللی تاکید کرد و گفت: برای جهش در تولید، بخش خصوصی باید راهکارهای لازم را شناسایی و اجرایی کند.

13 اردیبهشت 1403
کد خبر : 69786
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ششمین دوره نمایشگاه ایران‌اکسپو 2024 با حضور منسجم اتاق ایران برگزار شد. این مشارکت زمینه‌ای را فراهم کرد تا فعالان اقتصادی در قالب اتاق‌های مشترک، اتاق‌های استانی و تشکل‌ها بتوانند توانمندی‌های صادراتی خود را به نمایش بگذارند.

رئیس اتاق رشت در جریان بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، شرایطی مهیا شد تا اتاق ایران بتواند حضور پررنگی در نمایشگاه اکسپو داشته باشد. این حضور توانست ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌های ایرانی را به نمایش بگذارد.

قاسم رضاییان در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین،  افزود: اگر بخواهیم برای جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم به گسترش صادرات نیاز داریم. چنانچه تولید باکیفیت داشته باشیم، صادرات به کشورهای هدف میسر می‌شود.

او بهبود محیط کسب‌وکار را اولویت این دوره هیات نمایندگان دانست و افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی اتاق ایران بر اساس قانون، تلاش در مسیر توسعه تعاملات بین‌المللی است. در این راستا مشارکت در نمایشگاه‌های تجاری داخلی و خارجی موثر است. نمایشگاه‌ها این ظرفیت را دارند تا اطلاعات اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری کشورها در اختیار یکدیگر قرار بگیرند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: برای تقویت روابط تجاری، رفت‌وآمد هبات‌ها نیز ضرورت دارد. نمایشگاه‌ها در این رابطه نیز نقش مهمی دارند. در نمایشگاه ایران‌اکسپو هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند و از نزدیک با توانمندی‌های صادراتی کشور آشنا شدند.

رضاییان تصریح کرد: آنچه در این بین اهمیت دارد، پیگیری توافقاتی است که در حین برگزاری نمایشگاه بین دو طرف صورت گرفته است. یعنی برای بالا بردن میزان اثرگذاری لازم است موضوعات را پیگیری کرده و به فراموشی نسپاریم.   

در همین رابطه