رادیو مجازی اتاق ایران - 29 خرداد 1403

رئیس اتاق ارومیه در نشست شورای گفت گوی آذربایجان غربی

حساب بانکی واحدهای بزرگ صنعتی به استان محل فعالیت منتقل شود

رئیس اتاق ارومیه تأکید کرد: انتقال حساب بانکی شرکت‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی به استان محل استقرار واحد مربوطه، نه‌تنها رونق اقتصادی بلکه بنیه مالی بانک‌های منطقه را نیز تقویت می‌کند.

05 خرداد 1403
کد خبر : 69971
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ریاست اتاق ارومیه با اشاره به لزوم انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به داخل استان، گفت: به لحاظ اقتصادی درست نیست که شرکتی در یکی از استان‌ها فعال باشد و از امکانات، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های منطقه چون منابع طبیعی، جاده، حمل‌ونقل و ... بهره ببرد و علاوه بر آلودگی هوا، مشکل زیست‌محیطی هم ایجاد کند؛ اما منابع مالی و حساب بانکی این شرکت یا واحدهای اصلی آنها در خارج استان ازجمله در تهران فعال باشد.

قاسم کریمی در هفتادمین نشست شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی افزود: برگزاری همایش‌های آموزشی استفاده از ابزار مالی جدید و کارآمدی برای تأمین مالی واحدهای تولیدی و سازوکار آن در عمل امکان تأمین مالی زنجیره تولید و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تأمین مالی واحدها ازجمله اهداف تاق ارومیه برای تسهیل در امور فعالان اقتصادی آذربایجان غربی است.

رئیس اتاق ارومیه افزود: استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری وزارتخانه‌های صنعت و جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود در این صندوق‌ها ازجمله اعتبارات ماده ۱۶ و ۱۸ جهت نوسازی و بهسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله اهداف اتاق در سال جاری است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی با افزایش سرمایه‌های خود می‌تواند به بزرگ‌ترین صندوق حمایتی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تبدیل شود و باید سرمایه صندوق زیاد نیست و شرکت‌های بزرگ باید همراهی کنند و اعتبار صندوق را بالا ببرند تا سرمایه قابل‌توجهی در صندوق تأمین شود و این صندوق می‌تواند حامی مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان باشد و حتماً باید سرمایه‌اش چند برابر شود و به موفقیت شرکت‌ها کمک کند.

موضوعات :
در همین رابطه