رادیو مجازی اتاق ایران - 10 تیرماه 1403

رئیس اتاق ارومیه در دیدار با سرپرست اداره صمت آذربایجان غربی

تشکیل شوراهای مشورتی، هم‌افزایی را تقویت می‌کند

در نشست رئیس و هیات نمایندگان اتاق ارومیه با سرپرست جدید اداره صمت استان آذربایجان غربی، بر لزوم هم‌افزایی ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت برای تقویت توسعه استان تأکید شد.

12 خرداد 1403
کد خبر : 70039
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و همراهانش، گفت: این روزها یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی را شاهد هستیم که قطعاً با رهنمودهای مقام معظم رهبری و همدلی و همراهی تمامی اقشار مردم از این دوران به‌سلامت عبور خواهیم کرد.

قاسم کریمی در نشست هم‌اندیشی رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه با سرپرست جدید اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، افزود: انتصاب یک مدیر توانا و کارآمد که دارای تجربه مدیریتی در استان را دارد و مشکلات آذربایجان غربی نیز آشنا بوده قطعاً در رفع موانع تولید و اشتغال آذربایجان غربی تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی با دارا بودن هشت کمیسیون تخصصی و 11 تشکل استانی دارای ظرفیتی بی‌نظیر برای حل‌وفصل مشکلات بخش خصوصی با تعامل درون خانوادگی بین صمت و اتاق و سایر دستگاه‌ها بوده و قطعاً این ظرفیت‌ها باید در توسعه آذربایجان غربی نقش خود را ایفا کنند.

وی با تقدیر از رئیس سابق اداره کل صمت استان افزود: تصمیمات مدیریتی جدیدی که در این چند روز به اجرا درآمده توانسته بخش بزرگی از مشکلات فعالان اقتصادی را مرتفع کند و تشکیل شورای مشورتی بخش صنعت، معدن و تجارت قطعاً سطح تعاملات درون خانوادگی و هم‌افزایی دوطرفه را بالاتر خواهد برد.

در ادامه این نشست، صابر پرنیان، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با تشکر از دیدگاه‌های مثبت اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه در توسعه استان، گفت: اتاق بازرگانی محور برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی استان بوده و با ترکیب عقلایی و تجربه محور قطعاً شاهد روزهای روشن برای آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی افزود: در گام اول با تفویض اختیار حدود 30 خدمت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به معاونان و کارشناسان مربوطه، به چابک سازی و مقابله با بروکراسی جهت تسهیل امور فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان انجام شد.

پرنیان افزود: در توسعه اقتصادی استان قطعاً نیازمند تلاش و کمک‌های فکری همه گروه‌های و تشکل‌های هم‌خانواده صمت به‌ویژه اتاق بازرگانی هستیم.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی افزود: شورای مشورتی بخش‌های صنعت، معدن، اصناف، تجار و بازرگانان، دانش‌بنیان و فعالین اقتصادی بانوان تشکیل خواهد شد و هدف از تشکیل این شوراها را هم‌افزایی و همفکری در جهت دسترسی به جهش تولید و مشارکت بیشتر جامعه در رونق تولید کشور است.

پرنیان در پایان افزود: تقویت بخش نمایشگاهی استان، ایجاد همدلی و همگرایی در رفع مطالبات به‌حق فعالان اقتصادی در تمامی حوزه‌ها و حضور میدانی برای رفع مشکلات بخش صنعت ازجمله برنامه‌هایی است که باید در روند توسعه اقتصادی آذربایجان غربی اجرایی شود.

در این جلسه مسائلی همچون سرعت بخشی به روند ثبت سفارش واحدهای تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی، کمک به صادرات محصولات کشاورزی و صنایع وابسته، روان‌سازی سامانه‌های مربوط به تولید و آموزش آنها به فعالان اقتصادی و مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات و کمک به رشد صنایع نوآور و دانش‌بنیان ازجمله موارد مطرح شده توسط هیات نمایندگان اتاق ارومیه در این دیدار بودند.

موضوعات :
در همین رابطه