رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

امام‌جمعه ایلام در دیدار با هیات رئیسه اتاق ایلام

حمایت از بخش خصوصی، مصداق بارز کمک به جهش تولید است

امام‌جمعه ایلام با اشاره به کارکرد اتاق بازرگانی در رابطه مردم و حاکمیت، حمایت از فعالان بخش خصوصی را مصداق بارز کمک به جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

12 خرداد 1403
کد خبر : 70049
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را در حوزه اقتصاد بسیار تأثیرگذار توصیف کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله نور کریمی تبار در نشست با اعضای هیات رئیسه اتاق ایلام، حمایت از فعالان بخش خصوصی را مصداق بارز کمک به جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد.

وی ادامه داد: نقش و کارکرد اتاق بازرگانی بین مردم و حاکمیت، واسطه‌ای است و باید از این ظرفیت دو سویه برای بهبود فضای کسب‌وکار و تقویت اقتصاد استفاده بهینه شود.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه باید قوانین به نفع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد تأکید کرد: قوانین باید متضمن توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی باشد تا تحریم‌ها بی‌اثر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی تبار گفت: ایجاد نمایشگاه‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌ها و تصویب قوانین را ازجمله راهکارهای اساسی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

وی در پایان از فعالیت‌های اتاق ایلام در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اربعین تقدیر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این نشست، توسعه زیرساخت‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را خواستار شد.

سیدمحمد موسوی نسب گفت: استان ایلام دارای بیشترین ارتباط اقتصادی با کشور عراق بوده که ضرورت دارد بازارچه‌های هلاله شمالی، چنگوله و چیلات با هدف پشتیبان مرز مهران هرچه زودتر راه‌اندازی شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد بازارچه چنگوله که دارای زیرساخت‌های لازم بوده می‌تواند زمینه لازم را برای کسب‌وکار هشت روستا مستقر در منطقه مهران فراهم کند افزود: بخش خصوصی از راه‌اندازی بازارچه‌های جدید با عراق استقبال می‌کند.

رئیس اتاق ایلام افزود: افزایش پروازهای فرودگاهی، توسعه راه‌های ارتباطی و حمایت از فعالان اقتصادی می‌تواند افق‌های روشنی را فراروی منطقه ترسیم کند.

موسوی نسب پیگیری مشکلات تجار و بازرگانان و مطالبات تجار ایرانی از طریق مقامات کشوری و عراق، برگزاری مداوم نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با هدف رفع مشکلات فعالان اقتصادی، ایجاد نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی برای نخستین بار در اتاق ایران ازجمله فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.

وی برپایی ایستگاه صلواتی اتاق ا برای زوار عتبات عالیات، معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان و همکاری با دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقتصادی را از دیگر برنامه‌های این اتاق عنوان کرد.

رئیس اتاق ایلام همچنین از نبود رایزن اقتصادی ایران در بغداد و نبود هماهنگی بین گمرکات استان با زرباطیه عراق خبر داد و گفت: تعطیلی مرز بدون هماهنگی باعث ضرر و زیان فراوان تجار و بازرگانان شده که نیاز است برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.

موسوی نسب از افزایش نرخ خدمات گمرکی در مرز و همچنین افزایش چندباره کرایه غرفه‌های تجاری، تخلیه و بارگیری انبارهای گمرک انتقاد کرد و گفت: بر اساس قانون کرایه غرفه‌های تجاری یک سال یک‌بار افزایش یابد نه اینکه هنوز یک سال نگذشته کرایه غرفه‌ها افزایش داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری همه‌جانبه مسئولان استان و بخش خصوصی شاهد بهبود فضای اقتصادی در منطقه باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه