رادیو مجازی اتاق ایران - 9 تیرماه 1403

رئیس اتاق شهرکرد در نشست شورای گفت‌وگوی چهارمحال و بختیاری

بسته‌های جذب سرمایه‌گذار در استان چهارمحال و بختیاری ارائه شود

شهرام زارع، رئیس اتاق شهرکرد با اشاره به اعلام آمادگی برخی از شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیمه‌تمام استان چهارمحال و بختیاری، از فرمانداران خواست بسته‌های جذب سرمایه‌گذاری خود را ارائه دهند.

13 خرداد 1403
کد خبر : 70060
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد گفت: هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور برای سرمایه‌گذاری بر روی برخی طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرده‌اند و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف استان، پیشنهاد می‌شود فرمانداران بسته‌های جذب سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها را به اتاق شهرکرد ارائه دهند.

شهرام زارع در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری، با شاره به تحقیق مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در خصوص پایش محیط کسب‌وکار، افزود: بر این اساس چهارمحال و بختیاری با کسب امتیاز ۶.۱۱ از مجموع ۱۰ امتیاز، رتبه ۲۲ کشور را کسب و نسبت به پاییز سال گذشته چهار پله ترقی کرد.

زارع تصریح کرد: در یک سال اخیر تعامل بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بهبود یافته و عملکرد مرکز بهبود فضای کسب‌وکار ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: مجموعه‌ای با هزار مترمربع زیربنا در شهرکرد برای این اتاق خریداری شده است و تا یکی ۲ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

زارع گفت: رفع موانع کسب‌وکار، برطرف کردن مشکلات صادرات مواد خام و نیمه‌خام، برگزاری میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی دولتی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در دستور کار قرار دارد.

رئیس اتاق شهرکرد تأکید کرد: برگزاری کمیسیون‌های تخصصی، حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو)، تشکیل دبیرخانه مشترک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با اتاق اصناف و خانه صنعت و معدن استان، تشکیل ۸ انجمن، پیگیری قوانین رفع موانع کسب‌وکار و تعیین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه به سرمایه‌گذاران با جدیت دنبال و انجام شده است.

 در ادامه غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهید آیت‌الله رئیسی فردی میدانی، عمل‌گرا و جهادی بود که حفظ اخلاق و معنویت در میدان سیاسی مهم‌ترین خصوصیت وی به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: رئیس‌جمهور شهید منشأ تحول در حوزه‌های داخلی و خارجی بود.

وی با اشاره به رفع موانع قابل‌توجه در دوران فعالیت دولت سیزدهم، افزود: احیای ۶ هزار کارخانه، کارگاه و بنگاه اقتصادی راکد و رونق بخشیدن به آن‌ها از مهم‌ترین اقدام‌های آیت‌الله رئیسی بود که از این تعداد ۹۰ کارخانه، کارگاه و بنگاه اقتصادی مختص چهارمحال و بختیاری بود.

حیدری به عملکرد رئیس‌جمهور شهید در راستای امیدآفرینی و امیدافزایی به جامعه اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی به حفظ وحدت، همدلی و انسجام در کشور اعتقاد داشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به گام‌های بلند رئیس‌جمهور شهید در حوزه خارجی برای سربلندی کشور، یادآور شد: آیت‌الله رئیسی پس از ریاست‌جمهوری در نخستین تعامل با کشورهای خارجی توانست واکسن کرونا را وارد و از فوت بسیاری هم‌وطنان جلوگیری کند.

وی عضویت در سازمان‌های مهم اقتصادی دنیا مانند شانگهای و فعال شدن اقتصاد دیپلماسی را از دیگر اقدام‌های مهم رئیس‌جمهور شهید دانست و اظهار داشت: ارتقای صادرات و افزایش فروش نفت در بازارهای جهانی جزو برنامه‌های عملیاتی آیت‌الله رئیسی به شمار می‌رود.

حیدری با اشاره به استقبال مردم برای حضور در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید و همراهانش گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید خلل و مشکلی در اداره امور کشور ایجاد شود و در این راستا مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید فعالیت‌های جهادی خود را تشدید کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در این راستا تشریح و تبیین خدمات رئیس‌جمهور شهید به‌منظور اُمیدآفرینی بین مردم ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی توجه و تمرکز جدی برای جذب سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و افزود: رفع موانع زنجیره ارزش به‌خصوص در ناحیه تخصصی صنعتی بادام سامان پس از تشکیل یک کارگروه ویژه انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تشکیل و فعال شدن کارگروه‌های رونق‌بخشی شامل کارگروه گردشگری، بوم‌گردی، طبیعت‌گردی، عشایری و کشاورزی، کارگروه کشاورزی و دام‌پروری و همچنین کارگروه تولید انبوه مسکن با هدف رفع مشکلات موجود متقاضیان سرمایه‌گذاری ضروری است.

حیدری یادآور شد: تمرکز در بخش سرمایه‌گذاری باعث تحول در حوزه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری و تسریع در روند توسعه پایدار استان خواهد شد.

امین مالکی، نایب‌رئیس اتاق شهرکرد نیز در این نشست گفت: دولت و بخش خصوصی استان، گفت: بخش خصوصی برای شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش داغدار شده است.

وی رئیس‌جمهور شهید را مایه دلگرمی محرومان جامعه اعلام و تأکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در راستای تحقق اهداف شعار سال و دولت گام برمی‌دارد.

مالکی با اشاره به فعال بودن کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد، عنوان کرد: ۹۰ درصد مشکلات ورودی به این کمیسیون‌ها با همکاری بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی دولتی در استان رفع می‌شود.

خلیل شریفی، رئیس کمیسیون کشاورزی، صنایع تبدیلی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست اتاق شهرکرد نیز گفت: ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای رونق در ناحیه تخصصی صنعتی بادام سامان و تسریع در تکمیل زنجیره بادام ضروری است.

وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای ساخت‌وساز در ناحیه تخصصی صنعتی بادام سامان می‌تواند به رونق این منطقه کمک کند.

در پایان سعید فیاضی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق شهرکرد گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های هفت‌گانه تخصصی اتاق بازرگانی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای رفع مشکلات موجود تلاش می‌کند.

وی به تشکیل کمیته گردشگری کشاورزی در زیرمجموعه کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد اشاره و تأکید کرد: گردشگری کشاورزی در این استان ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای دارد، اما تاکنون هیچ مجوزی در این حوزه صادر نشده است.

وی با اشاره به آمادگی حداقل ۱۷۰ متقاضی فعالیت در حوزه گردشگری کشاورزی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در صورت صدور مجوز برای واجدان شرایط در این حوزه اشتغال‌زایی ارزان و پایدار در مناطق مختلف استان ایجاد می‌شود.

فیاضی تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های گردشگری کشاورزی در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر کشور بر اساس تفاهم‌نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزیر جهاد کشاورزی اجرا شده است که باید در چهارمحال و بختیاری الگو باشد.

موضوعات :
در همین رابطه