رادیو مجازی اتاق ایران - 29 خرداد 1403

بر اساس مصوبه اخیر هیات‌مدیره ایکریک

شرکت‌های کشورهای اسلامی رتبه‌بندی می‌شوند

پروژه سیستم رتبه‌بندی شرکت‌های کشورهای اسلامی و جایزه سرآمدی کشورهای اسلامی طبق مصوبه اخیر هیات‌مدیره ایکریک و به دنبال توافقات جدید ایکریک، توسط گروه پارسیان هوشمند، اجرا می‌شود.

23 خرداد 1403
کد خبر : 70122
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

توافقنامه همکاری ایکریک و گروه پارسیان هوشمند در راستای پیاده‌سازی پروژه سیستم رتبه‌بندی شرکت‌های کشورهای اسلامی (IC-CRS) و جایزه سرآمدی کشورهای اسلامی (MEC Award) امضا شد.

مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) و گروه پارسیان هوشمند به دنبال مصوبه نشست هیات مدیره ایکریک در امان و در راستای اجرای پروژه سیستم رتبه‌بندی شرکت‌های کشورهای اسلامی (IC-CRS) و جایزه سرآمدی کشورهای اسلامی (MEC Award) توافق‌نامه امضا کردند.

هیات مدیره ایکریک در حاشیه نشست‌های اتاق اسلامی که 6 و 7 خرداد ماه 1403 در امان، پایتخت اردن برگزار شد، به این نتیجه رسیدند که در راستای پیاده‌سازی پروژه سیستم رتبه‌بندی شرکت‌های کشورهای اسلامی (IC-CRS) و جایزه سرآمدی کشورهای اسلامی (MEC Award) حرکت کنند و اجرای این پروژه را به تصویب برسانند.

با توجه به پیشنهاد ارائه شده توسط گروه پارسیان هوشمند و سوابق همکاری قبلی بین این گروه با ایکریک از سال 1384، مجدد این گروه برای اجرای پروژه جدید رتبه‌بندی شرکت‌ها و جایزه سرآمدی انتخاب شد.

در پروژه IC-CRS یک سیستم در سطح کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور رتبه‌بندی شرکت‌ها بر اساس آخرین دستاورد نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی طراحی و اجرا می‌شود. هدف از این پروژه ایجاد یک سکو و پلتفرم برای شناسایی و رتبه‌بندی شرکت‌های کشورهای اسلامی بر مبنای رتبه‌بندی‌های متنوع و از منظرهای مختلف برای تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشورها و به موازات آن شبکه‌سازی شرکت‌های حرفه‌ای حوزه رتبه‌بندی و همین‌طور دو دلیجنس در کشورهای اسلامی است.

پروژه MEC Award که در سال‌های 1385 تا 1391 سه مرتبه در کشورهای اسلامی به صورت دو سالانه با همکاری مشترک ایکریک و گروه پارسیان هوشمند در تهران و استانبول اجرا شده، ایجاد یک بستر بین‌المللی برای انتخاب بهترین و رقابت پذیرترین شرکت‌های کشورهای اسلامی را دنبال می‌کند.

این پروژه بعد از سال‌ها توقف با توافق‌های انجام شده و ارائه پیشنهادهای به‌روز برای اتاق اسلامی توسط گروه پارسیان هوشمند و پیگیری‌های ایکریک طی دو سال گذشته، مجدد مجوز فعالیت در اتاق اسلامی را دریافت کرد.

این جایزه با هدف ایجاد انگیزه برای شرکت‌های فعال در کشورهای مسلمان و افزایش رقابت‌پذیری آنها ایجاد شده است. در این پروژه از شاخص‌های کیفی که یک شرکت سطح بالا بهره می‌جوید برای ارزیابی شرکت‌های متقاضی، استفاده و بر اساس آن شرکت‌های برتر معرفی می‌شوند.

نکته مهم اینجاست که ارزیابان هر کشور در این جایزه مجاز به ارزیابی شرکت‌های دیگر کشورهای اسلامی هستند تا از این طریق تجربیات موفق شرکت‌های 57 کشور اسلامی بین یکدیگر منتقل شود.

موضوعات :
در همین رابطه