میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 6 تیرماه 1403

حسین پیرموذن در نشست شورای گفت‌وگوی استان اردبیل

تحقق رشد اقتصادی 8درصدی نیازمند تأمین زیرساخت است

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به مشکلاتی که تولیدکنندگان و واردکنندگان را درگیر کرده است، تحقق رشد 8 درصدی مدنظر برنامه هفتم توسعه را نیازمند حل‌وفصل این مشکلات و تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای رونق تولید عنوان کرد.

02 تیر 1403
کد خبر : 70202
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با تمام ظرفیت در جهت رونق تولید و پیشرفت اقتصادی تلاش می‌کنند و در رابطه با رفع موانع و قوانین مخل کسب‌وکار، همکاری مؤثری از سوی دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی در استان وجود دارد که قابل‌تقدیر است.

حسین پیرموذن در صد و بیست و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل، افزود: تحقق رشد اقتصادی مدنظر برنامه هفتم الزاماتی دارد و تأمین و تجهیز زیرساخت‌ها در حوزه تولید، زمینه‌ساز جهش تولید و رسیدن به رشد مطلوب خواهد شد.

او با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها جز لاینفک توسعه و رونق تولید است و تحقق شعار سال مستلزم همراهی و همکاری دولت به‌عنوان سردمدار بهبود فضای کسب‌وکار با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

پیرموذن با اشاره به دغدغه فعالان اقتصادی در خصوص ثبت سفارش واردات کالا اشاره کرد و ادامه داد: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید در ارتقای بهره‌وری و کارایی واحدهای اقتصادی اهمیت بسزایی دارد و محدودیت ثبت سفارش واردات این کالاها عملاً حیات تولید را تهدید و به استفاده حداقلی از ظرفیت‌ها دامن می‌زند.

نایب‌رئیس اتاق ایران با بیان اینکه فعالان اقتصادی به اعمال سلیقه در ثبت سفارش واردات اذعان دارند، گفت: برآورد و تجمیع نیاز واحدهای تولیدی برای واردات خط تولید و بررسی دقیق این آمار می‌تواند مانع از عملکرد سلیقه‌ای در ثبت سفارش و زمینه‌ساز اتخاذ تصمیمی درست برای واردات کالاهای ضروری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه قریب به‌اتفاق ثبت سفارش واردات مربوط به زیرساخت‌های تولید و ماشین‌آلات است، گفت: حل‌وفصل این مشکلات در کنار تأمین تجهیزات و زیرساخت‌ها، عامل توسعه و رونق تولید است و رسیدن به رشد ۸ درصدی مدنظر برنامه هفتم توسعه نیز در گرو تحقق این موضوع خواهد بود.

نقش دستگاه‌های اجرایی در حمایت از واحدهای اقتصادی مشخص شود

استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: نقش دستگاه‌های اجرایی باید در توسعه شاخص‌های اقتصادی، حمایت از فعالان اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکار مشخص شود.

حامد عاملی افزود: در سطح استان همراهی و همدلی مناسبی از سوی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در راستای رفع موانع و بهبود فضای کسب‌وکار در پیش گرفته شده است و با مشخص شدن نقش دستگاه‌های اجرایی و اصلاح مواردی که بخش خصوصی را دچار مشکل و چالش کرده می‌توان قدم‌های مثبتی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار برداشت.

وی در ادامه به خرید توافقی سیب‌زمینی از کشاورزان توسط جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: اقدام به‌موقع جهاد کشاورزی در خرید سیب‌زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان مانع از خسارت ۷۵۰ میلیارد تومانی به این قشر شد که بسیار قابل‌تقدیر است و پرداخت مطالبات سیب‌زمینی‌کاران نیز از محل صندوق تعاون روستایی انجام خواهد شد.

عاملی با ابراز خرسندی از همراهی و همکاری دستگاه قضایی استان در بحث توسعه و رفع قوانین مخل کسب‌وکار در سطح استان اردبیل، گفت: این حمایت و همراهی با بخش خصوصی در طول تاریخ اردبیل بی‌نظیر و فرصت مغتنمی برای توسعه و پیشرفت استان است.

موضوعات :
در همین رابطه