رادیو مجازی اتاق ایران - 14 مرداد 1403

در نشست هیات نمایندگان اتاق گرگان با رئیس پلیس امینت اقتصادی مطرح شد

همراهی دستگاه‌های اجرایی موجب توسعه گلستان می‌شود

رئیس اتاق گرگان با اشاره به نقش استان گلستان در تأمین امنیت غذایی کشور و فرارها و مشکلاتی که برای فعالان حوزه کشاورزی وجود دارد، همراهی دستگاه‌ها برای توسعه این استان را خواستار شد.

14 مرداد 1403
کد خبر : 70561
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، گفت: استان گلستان، اقتصاد مبتنی بر کشاورزی دارد و یکی از تأمین‌کنندگان امنیت غذایی کشور است که بیش از 10 درصد گندم کشور را تولید می‌کند و برداشت گندم امسال در استان به یک‌میلیون و 300 هزار تن رسیده است.

امیر یوسفی در نشست هم‌اندیشی هیات نمایندگان اتاق گرگان با سرتیپ حسین رحیمی، رئیس پلیس امینت اقتصادی فراجا، افزود: کلزا و صنعت طیور استان گلستان امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند که رتبه برتر در کشور را دارد.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی و کشاورزان استان با توجه به مشکلاتی که در بخش‌های مختلف برایشان ایجاد می‌شود نیازمند این هستند که دستگاهی اجرایی، امنیتی و قضایی در کنار آنها باشند زیرا این همراهی باعث توسعه و پیشرفت استان خواهد شد.

یوسفی اظهار کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه برون سکوی پرشی برای استان گلستان است که موجب پیشرفت و توسعه در این استان می‌شود.

وی گفت: استان گلستان کمتر از 50 درصد میانگین درآمد سرانه کشوری را دارد لذا نیازمند حمایت و کمک در سطح کشور است، اگر این اتفاق بیافتد مطمئن هستیم این استان هم می‌تواند جز استان‌هایی باشد که در عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری گسترش پیدا کند.

رئیس اتاق گرگان تصریح کرد: فعالان اقتصادی و بازرگانان تمام زندگی و تمرکز خود را گذاشته تا بتواند سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کند و نیازمند نگاه حمایتی است تا دلسرد نشوند.

وی گفت: در بحث ناترازی فشار زیادی روی صنعت است نمونه آن در بحث انرژی است که همیشه در این موضوع اولویت قطعی واحدهای تولیدی است.

وی افزود: با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای به جهش تولید دارند اما صنعتگران مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

یوسفی بیان کرد: قطعی برق در واحدهای تولیدی استان گلستان قبلاً یک روز بوده که آلان تبدیل به دو روز شده است با این روند به سه روز هم خواهد رسید که موجب خسارات و زیان‌های سنگینی به بخش صنعت وارد می‌شود.

امیر یوسفی اظهار کرد: مصرف برق استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر از 10 درصد در سطح کشور است اما در تقسیمات کشوری به‌صورت یکسان دیده می‌شود.

وی گفت: سیاست‌هایی که در سطح کشور اتخاذ می‌شود استان‌های محرومی مثل گلستان ویژه‌تر دیده شود.

همه دستگاه باید در کنار هم قرار بگیرند زیرا نقطه اتکا ما مردم هستند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز در نشست هم‌اندیشی با اعضاء هیات نمایندگان اتاق گرگان گفت: فعالان اقتصادی سربازان واقعی عرصه اقتصادی و تجاری هستند که دشمن جنگ اصلی‌اش را در این حوزه تقویت کرده است.

سردار حسین رحیمی افزود: 45 سال است دشمنان در حق ملت ایران به طرق مختلف ظلم می‌کنند که در جنگ اقتصادی فعالان این حوزه بیشتر متوجه می‌شوند که چه مشقت‌ها و سختی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی یک نهاد نوپا و بنا به تدبیر خود فرمانده معظم قوا شکل گرفته است.

وی گفت: اساسی‌ترین نگاه پلیس امنیت اقتصادی در حوزه‌های اقتصادی، کسب و کارهای تجاری و فعالین اقتصادی حمایت از آنها است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم برای فعالین اقتصادی که سرمایه گزاری کرده و کلی اشتغال ایجاد کرده دغدغه ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند در حوزه‌های مختلف اقتصادی کار کنند باید از یک پشتوانه قوی به نام پلیس که متولی و مسئول امنیت است برخوردار باشند.

سردار رحیمی بیان کرد: اساسی‌ترین نگاه پلیس امنیت اقتصادی ایجابی، همراهی، مراقبتی و حمایتی است که در جلسات مختلف با مقامات کشوری حامی بخش خصوصی است و از آنها دفاع می‌کند

موضوعات :
در همین رابطه