رادیو مجازی اتاق ایران - 21 مرداد 1403

رییس اتاق زنجان در آیین تجلیل از اهالی رسانه

ارتباط پیوسته با رسانه از رویکردهای مهم اتاق زنجان است

آیین تجلیل از فعالان خبر و رسانه به همت اتاق زنجان به مناسبت روز خبرنگار با حضور فعالان عرصه رسانه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان زنجان برگزار شد.

22 مرداد 1403
کد خبر : 70622
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس اتاق زنجان با مروری بر ساختار و رویدادهای اتاق زنجان در سنوات گذشته، گقت: کانون بخش خصوصی استان زنجان یک اتاق، آرام و آزاد با تمرکز بر تعامل مجدانه و قوی با تمامی سازمان‌ها، رسانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و ... است.

صمد یوسفی‌اصل در آیین تجلیل از فعالان خبر و رسانه استان زنجان، افزد: دوره جدید اتاق زنجان از اردیبهشت 1402 آغاز شده و در این مدت نیز تلاش بر این بوده است که در کنار رویکردهای اقتصادی و اهداف بنیادی اتاق، ارتباط با رسانه‌ها نیز به شکل‌های مختلف برقرار باشد که برگزاری نخستین جشنواره استانی اقتصاد و رسانه و دوره آموزشی با همکاری یونسکو از جمله این رویدادها بود.

وی اظهار کرد: اقتصاد مملکت ما در مقایسه با بخش‌های مختلف جامعه بسیار نحیف است و بخش خصوصی، سهم بسیار کمی از این اقتصاد را دارد و تنها با ۲۰ درصد در حال تکاپو برای حفظ و بهبود فضای اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد، سال گذشته بسیاری از سفرای ایران در کشورهای مختلف را در زنجان پذیرش کردیم که تقریبا با تمام سفرایی که در طول عمر فعالیت اتاق بازرگانی به زنجان دعوت شده‌اند برابری میکند.

صمد یوسفی اصل ادامه داد: زنجان میزبان مهربان با ظرفیت‌های اقتصادی بسیار بالا است، بنابراین سفرا و هیات‌های تجاری را باید دعوت و پذیرش کنیم تا این ویژگی‌های زنجان را از نزدیک ببینند.

رییس اتاق زنجان همچنین اظهار کرد: موضوع آموزش برای اتاق بازرگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی شده است برنامه‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصادی تا صاحبان صنایع در خصوص مباحث مختلف تدوین و اجرا کنیم؛ چرا که نه‌تنها فرایند آموزش، نسل جدید را برای توسعه فضای اقتصادی در آینده موثر خواهد کرد بلکه امروز نیز فعالان اقتصادی نیاز به ارتقای آگاهی و درک موضوعات و پدیده‌های نو دارند.

وی ادامه داد: اگر به‌روزرسانی دستگاه‌ها و خطوط تولید اهمیت دارد، تردید نکنید که به همین اندازه توسعه نرم‌افزار مدیریتی نیز قابل توجه و مهم است.

فریدون صدیقی، پیشکسوت روزنامه‌نگاری استاد علوم ارتباطات نیز در مراسم گفت: سوژه‌های خبری برای تهیه گزارش باید مفید و راهگشای مشکلات مردم در ابعاد گوناگون باشد.

صدیقی اضافه کرد: دغدغه معیشت و از دست دادن شغل و نبود ثبات در منزلت و موقعیت شغلی و اجتماعی خبرنگار موجب می‌شود آن‌کسی هم که مشغول به کار است ناامید و کم‌انگیزه باشد.

این پیشکسوت روزنامه‌نگاری بر به روز بودن اصحاب رسانه در عصر ارتباطات بین المللی اشاره کرد گفت: خبرنگاران باید با ممارست بیشتر تلاش به صورت حرفه‌ای فعالیت کنند و این دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگار بر فعالیت کاری خود اشراف دارند اظهارداشت: کار رسانه ۲ چیز است اینکه به نیاز پاسخ بدهد یا نیاز بسازد.

این روزنامه نگار پیشکسوت ادامه داد: متاسفانه برخی خبرنگاران نمی دانند چگونه نیاز بسازند و این به بینش، نیاز دارد.

وی با بیان اینکه باید برای مخاطب نیازسازی کنیم و سوژه بسازیم گفت: این به فکر و اندیشه نیاز دارد سوژه‌های متعددی وجود دارد که گفت‌وگو با صاحبنظران موجب می‌شود که موضوعات مختلفی بیابیم.

وی یادآور شد: بیان نظرات کارشناسان و متخصصان هر حوزه در گزارش به ما کمک می‌کند که محتوایی با ارزش و قابل استناد داشته باشیم.

صدیقی، رمز موفقیت در کار روزنامه نگاری و خبرنگاری را عشق و اعتماد عنوان کرد و افزود:33 درصد اخبار فضای مجازی واهی است و به این موضوع باید توجه کرد.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان و خبرنگاران استان نیز تجلیل به‌عمل آمد.

موضوعات :
در همین رابطه