هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 25 شهریور1403

صمد حسن‌زاده در نشست با سفیر بورکینافاسو در تهران

توسعه روابط تجاری ایران و بورکینافاسو، نیازمند افزایش اطلاعات تجاری دو کشور است

رئیس اتاق ایران با انتقاد از در دسترس نبودن اطلاعات تجاری به‌روز در میان تجار ایران و بورکینافاسو از ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، گفت: بدون وجود این اطلاعات، توسعه روابط ممکن نیست.

28 شهریور 1403
کد خبر : 70935
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: فقدان اطلاعات به‌روز تجاری از ظرفیت‌های اقتصادی و همکاری‌های مشترک در میان تجار ایران و بورکینافاسو، مانع عمده توسعه روابط تجاری دو کشور است.

صمد حسن‌زاده، در نشست با محمدی کابوره، سفیر بورکینافاسو در ایران، ادامه داد: باید با همکاری اتاق ایران و سفارتخانه‌های دو کشور، به رفع این نقیصه کمک کنیم. در این راستا دعوت می‌کنیم تا یک هیات تجاری از بورکینافسو به ایران بیایند تا از نزدیک با ظرفیت‌های کشور ما آشنا شوند.

او با تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات حضوری و وبیناری برای آشنایی تجار دو کشور از ظرفیت‌های تجاری طرف مقابل، افزود: ایران ظرفیت‌های زیادی در تولید مصالح ساختمانی، فولاد، کابینت، کاشی و سرامیک، پتروشیمی و مواد اولیه و محصولات پایین‌دستی پتروشیمی، مواد معدنی و سنگ‌های گران‌قیمت و تزئینی و ساختمانی، مس و کبالت، خدمات فنی و مهندسی و احداث نیروگاه و جاده‌سازی، فناوری جدید در ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت و صنایع تبدیلی و صنایع چرم با قیمت‌های بسیار رقابتی دارد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به توانمندی ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی با استانداردهای روز بین‌الملل، تأکید کرد: با توجه به اینکه حوزه دارو شامل تحریم‌ها نمی‌شود، از زمینه‌های بسیار خوب همکاری‌های میان دو کشور است.

حسن‌زاده تأکید کرد: اتاق ایران آماده همه نوع همکاری با سفارتخانه‌های دو کشور برای معرفی همه‌جانبه ظرفیت‌های همکاری و افزایش مناسبات تجاری میان ایران و بورکینافاسو است.

در ادامه این نشست، محمدی کابوره سفیر بورکینافاسو در ایران، با بیان اینکه اتاق‌های دو کشور زیر سایه روابط سیاسی خوب دولت‌های ایران و بورکینافاسو باید روابط خود را توسعه دهند، افزود: سفارت بورکینافاسو در ایران همه تلاش خود را برای انتقال اطلاعات تجاری ایران به تجار بورکینایی و به طور متقابل انتقال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بورکینافاسو به تجار ایرانی، به کار خواهد بست.

او با اشاره به آغاز حمایت‌های این سفارت برای اعزام هیات های تجاری از ایران به بورکینافاسو، گفت: با اعزام و پذیرش هیات های تجاری می‌توانیم ظرفیت‌ها را نشان دهیم و شراکت‌های واقعی بین تجار دو کشور شکل دهیم.

در همین رابطه