رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

رئیس اتاق قم در نخستین نشست استانی دبیرخانه سه اتاق

مالیات بر ارزش‌افزوده بیشترین فشار را به بخش تولید وارد می‌کند

نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران با حضور روسای این اتاق‌ها و جمعی از نمایندگان مجلس در اتاق قم برگزار شد.

02 اسفند 1395
کد خبر : 7097
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در نشست استانی دبیرخانه سه اتاق تأکید کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده، موجب اذیت بخش تولید شده و بیشترین فشار دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده توسط سازمان مالیاتی بر بخش تولید کشور بوده و حتی برخی از واحدها به این خاطر در حال تعطیل شدن هستند.

ابوالفضل خاکی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر اجرای این سیاست‌ها و سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید زیادی دارند.

خاکی ادامه داد: در سال‌های 91 و 92 شرایط سخت اقتصادی در کشور وجود داشته و صادرات نفت به کمتر از یک‌میلیون بشکه در روز رسید، فروش کالا به کشور محدود و تعدادی از خطوط تولید کارخانه‌ها از کار افتاد. هنوز هم این شرایط را تحمل می‌کنیم، اما اکنون روشنایی‌ها را می‌بینیم و از تاریکی‌ها عبور کردیم.

وی با اشاره به تأثیر برجام بر اقتصاد ایران گفت: نقش برجام پیشرفت اقتصاد کشور بوده و بعد از برجام امکان حرکت کشتی‌ها و انتقال پول از طریق بانک‌ها به ایران فراهم شد، همچنین توانستیم تعدادی از خطوط تولیدی را از خارج کشور خریداری و به ایران انتقال دهیم.

خاکی با اشاره به وارد کردن مواد اولیه از خارج کشور با زمان پرداخت یکساله ادامه داد: فعالان اقتصادی کشور به سختی تسهیلات را با بهره‌های سنگین از بانک‌های داخلی دریافت می‌کنند. در حالی که بانک‌های خارجی تسهیلات خرید کالاها را با بهره چهار درصد به فعالان اقتصادی می‌دهند. چشم بخش خصوصی به بخشنامه‌های بانک مرکزی است و دولت می‌تواند به بخش تولید کمک زیادی بکند.

 رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی قم با اشاره به‌ضرورت توجه به بخش تولید اظهار کرد: باید تدبیری بیندیشیم که پول‌های بلوکه‌شده مردم در بانک‌ها به این بخش وارد شده تا از این طریق میزان اشتغال خوبی در کشور ایجاد شود.

خاکی با تأکید بر دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از مصرف‌کننده نهایی گفت: اکنون تولیدکنندگان هزینه‌های سنگینی را بابت بیمه کارگران پرداخت کرده، در حالی است که تنها 20 درصد اقتصاد ایران در اختیار بخش خصوصی است و فعالان این بخش با دلسوزی در کشور اشتغال‌زایی می‌کنند.

وی همچنین افزود: اکنون یخ‌ها در عرصه روابط اقتصادی با کشورمان در حال آب شدن است و شرایط را در این زمینه رو به بهبود می‌بینیم.

موضوعات :
در همین رابطه