رادیو مجازی اتاق ایران - 24 مهر 1403

پهپادها خطوط برق انگلیس را بازرسی می‌کنند

انگلیسی‌ها به دنبال این هستند که برای بازرسی خطوط برق و توربین‌های بادی از پهپادهای بادی استفاده کنند.

25 مهر 1403
کد خبر : 71228
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رگولاتور هواپیمایی انگلیس با استفاده از پهپادها برای بازرسی زیرساخت‌هایی مانند خطوط برق و توربین‌های بادی، موافقت می‌کند.

سازمان هواپیمایی انگلیس اوایل امسال اعلام کرده بود می‌خواهد اجازه دهد پرواز پهپادی بیشتری برای چنین فعالیت‌هایی و همچنین برای خدمات اضطراری و تحویل، انجام شود. این رگولاتور در اوت، شش پروژه را برای آزمایش این کار، انتخاب کرد.

پهپادهای بازرسی کننده اکنون می‌توانند مسافت‌هایی را فراتر از توانایی پروازکنندگان از راه دور برای دیدن آن‌ها طی کنند.

سازمان هواپیمایی انگلیس اعلام کرد هر چند برخی از پهپادها برای چندین سال، فراتر از دید بصری در انگلیس پرواز کرده‌اند، این پروازها در درجه اول، تحت محدودیت‌های سخت‌گیرانه آزمایشی بوده‌اند.

تحت سیاست جدید این رگولاتور، بعضی از پهپادها می‌توانند در ارتفاع کم نزدیک به زیرساختی پرواز کنند که در آنجا، احتمال فعالیت هواپیمای دیگر اندک است یا وجود ندارد. این ابتکار، هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.

پهپادها خطوط برق را برای بررسی وجود آسیب بازرسی می‌کنند؛ چک تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی را انجام می‌دهند و حتی به‌عنوان «سگ نگهبان پرنده» برای امنیت پایگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور انگلیس با اپراتورهای متعدد برای آزمایش و ارزیابی این سیاست، همکاری خواهد کرد و این برنامه، راه را برای راه‌های جدیدی که پهپادها زندگی روزمره را بهبود می‌بخشند، هموار می‌کنند.

در همین رابطه